Maart 2013 was wel koud maar echte ijsdagen hadden we toen ook niet, de waarden van die maand hadden in een januari of februari alom "nou wanneer gaat het eens winteren" uitspraken uitgelokt.
| Gewijzigd: 18 februari 2015, 11:51 uur, door jcroon
Ik zit nog wat pluimen te bekijken van de afgelopen periode en de LT zag er dus aardig uit, weinig tot geen neerslag van betekenis. Maar helaas, zodra de betrouwbaarheid toe begeon te nemen (MT, en KT) werd het neerslagsignlaal zowel op kaarten als pluimen steeds sterker. Geen grootse neerslag maar wel voldoende om behoorlijk vervelend te zijn. Niet dat de ware vierder zich daardoor uit het veld laat slaan maar het is gewoon lekkerder als het droog blijft. En die nattigheid bleef best lang op de kaarten staan. En wie had vooraf gezegd dat het zulk prachtig weer zou zijn? Nu had ik op de zeer korte termijn eigenlijk geen tijd meer om alles te volgen, misschien ligt het daar aan maar ik was toch aangenaam verrast.
Ik bedacht me zonet dat "herfstweer"het meest Nederlandse weertype is dat we hebben: Het komt eigenlijk in alle seizoenen wel een keer voor dat je zegt "het lijkt wel herfst", geen enkel ander seizoen heeft dat ook.
Ik bedacht me zonet dat "herfstweer"het meest Nederlandse weertype is dat we hebben: Het komt eigenlijk in alle seizoenen wel een keer voor dat je zegt "het lijkt wel herfst", geen enkel ander seizoen heeft dat ook.
Jawel als het in de lente (bvb in april) al 25°C haalt of meer, zeg je ook " het lijkt wel zomer" of als het in hartje zomer het heeft gehageld en het gras een beetje wit uitziet zou ik ook wel durven zeggen "het lijkt wel winter" .
Tropische dagen 2019: 13 (warmste dag: 25 juli 2019 met 41,5°C)
---
Onweersdagen 2020: -
Tropische dagen 2020: -
Hoogste temperatuur 2020: -
De herfst is inderdaad een heel mooi seizoen want dan verkleuren de bladeren van de bomen wat heel mooi is al die kleuren.
ieder seizoen heeft zowat zijn kenmerken en ik vind ze allemaal wel leuk maar als ik echt zou moeten kiezen zou ik voor de zomer gaan.
Tropische dagen 2019: 13 (warmste dag: 25 juli 2019 met 41,5°C)
---
Onweersdagen 2020: -
Tropische dagen 2020: -
Hoogste temperatuur 2020: -
Ik bedacht me zonet dat "herfstweer"het meest Nederlandse weertype is dat we hebben: Het komt eigenlijk in alle seizoenen wel een keer voor dat je zegt "het lijkt wel herfst", geen enkel ander seizoen heeft dat ook. Is het niet zo dat mensen gewoon een te hoge (onrealistische)verwachting hebben van een Nederlandse winter.....!?!
Tuurlijk zijn er de uitzonderingen maar om die nou als standaard te gaan nemen. Echte strenge winters horen nou eenmaal niet bij ons klimaat
| Gewijzigd: 27 februari 2015, 12:29 uur, door Tatanka
Ja de hele voortuin al, heb ze allemaal begraven :p Maar we verheugen ons de hele winter al op sneeuw, en ik zie niet in waarom er nu wel een laag zou kunnen vallen. De temperaturen liggen overdag ruim boven 0 en echt vorst zit er niet in de grond. Misschien dat het s'ochtends even wit kan zijn, maar echt serieuze neerslag word er voor de ochtenden niet verwacht. De laatste adem van de winter.
Ja de hele voortuin al, heb ze allemaal begraven :p Maar we verheugen ons de hele winter al op sneeuw, en ik zie niet in waarom er nu wel een laag zou kunnen vallen. De temperaturen liggen overdag ruim boven 0 en echt vorst zit er niet in de grond. Misschien dat het s'ochtends even wit kan zijn, maar echt serieuze neerslag word er voor de ochtenden niet verwacht. De laatste adem van de winter.
Citaat:
Maar op de 2m temps schort er nog al wat aan zal ook niet veel veranderen het is het beeld wat de hele winter al hebben. Ondanks dat moet je rekening houden met tijdelijk wit mischien wat ruimte voor winterse plaatjes te schieten e.d zo'n kansje is het.
Er zitten hier meer mensen dan alleen weerweer. Die mischien nog even wat platen willen schieten of het op zijn minst leuk vinden om te zien vallen nog in deze magere winter...let even op met je berichten. Nou in dit bericht onderbouw je het nog. >>>>Voor dooie mus berichten ga je maar naar de kletstopic.
| Gewijzigd: 27 februari 2015, 12:42 uur, door Tatanka
http://www.knmi.nl/klimatologie/maand_en_seizoensoverzichten/seizoen/win15.html