Tropische dagen 2019: 13 (warmste dag: 25 juli 2019 met 41,5°C)
---
Onweersdagen 2020: -
Tropische dagen 2020: -
Hoogste temperatuur 2020: -
Graden.... Even ook opgezocht hoe dat grammaticaal ook weer zat.. Graad = gebruikt als zelfstandig naamwoord..graden als verbuiging..(meervoud)
(Er zal vast wel iemand zijn die dit beter kan uitleggen )
| Gewijzigd: 7 februari 2015, 11:17 uur, door Callie-P
Persoonlijk zou ik graad zeggen in dit geval en bij meervoud gewoon graden, weet niet of dit de regel is hoor.
Citaat van Callie-P, zaterdag 7 februari 2015, 11:06 uur Citaat van Stormchaser5000, zaterdag 7 februari 2015, 10:38 uur Gisteren hadden we een discussie aan tafel tijdens het avondeten. Een van ons keek op de thermometer en er stond: 1.2°C. De ene zei dat het 1,2 graad was en de andere 1,2 graden... Nu ben ik wel eens benieuwd wie het juist heeft
Graden.... Even ook opgezocht hoe dat grammaticaal ook weer zat.. Graad = gebruikt als zelfstandig naamwoord..graden als verbuiging..(meervoud)
Zat jij mooi goed gisteravond met je ijzelverwachtingen qua code oranje voor vanochtend!
Berichten samengevoegd door Callie-P
Persoonlijk zou ik graad zeggen in dit geval en bij meervoud gewoon graden, weet niet of dit de regel is hoor.
Citaat van Callie-P, zaterdag 7 februari 2015, 11:06 uur Citaat van Stormchaser5000, zaterdag 7 februari 2015, 10:38 uur Gisteren hadden we een discussie aan tafel tijdens het avondeten. Een van ons keek op de thermometer en er stond: 1.2°C. De ene zei dat het 1,2 graad was en de andere 1,2 graden... Nu ben ik wel eens benieuwd wie het juist heeft
Zat jij mooi goed gisteravond met je ijzelverwachtingen qua code oranje voor vanochtend!
Blij dat het uitkwam, ik hou niet van ijzel. toch klinkt 1 graad logischer, ook met 1,2 of anderhalf. Als ik 's ochtends vroeg gestoord wordt, nog voor ik mijn startdosis van 2 koppen kofiie op het zeur ik ook van "Ik heb nog maar anderhalve kop op" Enkelvoud...
Aan de andere kant zeggen we bij "0" vaak weer wel meervoud, "het is 0 graden". Maar bij koffie zeg je dan weer "ik heb geen koffie op"... je zegt niet "het is geen graden"...
| Gewijzigd: 7 februari 2015, 13:22 uur, door jcroon
Nog even wat wijsheden....:
Als de dagen gaan lengen,
begint de winter te strengen.
Noordenwind met volle maan,
kondigt een strenge winter aan. De strenge winter zal er echt niet meer gaan komen hooguit wat speldenprikjes
www.wetteronline.de misschien? | Gewijzigd: 8 februari 2015, 15:08 uur, door just0408
www.wetteronline.de misschien?
Het is hem niet maar deze is ook wel goed!
1 maart gaat die van start, sterker nog de lente begint dan ook.
smoke
weather without storms is no weather at all.
smoke De meteorlogische lente. Helaas heb je toch wat vertragende werking doordat bv de zee nog niet lekker op pootjebaad temperatuur is dus net als dat de winter zelden of nooit op 1 december invalt zal ook net meteen 1 maart het begin zijn van terrasjesweer. Maar je mag wel wat eerder beginnen met hoopvol vooruit kijken, het zou onzin zijn als alleen de winter het vooruitkijkdraadjes privilege heeft.
smoke De meteorlogische lente. Helaas heb je toch wat vertragende werking doordat bv de zee nog niet lekker op pootjebaad temperatuur is dus net als dat de winter zelden of nooit op 1 december invalt zal ook net meteen 1 maart het begin zijn van terrasjesweer. Maar je mag wel wat eerder beginnen met hoopvol vooruit kijken, het zou onzin zijn als alleen de winter het vooruitkijkdraadjes privilege heeft.
Ja dat klopt allemaal maar dat is nu niet ten sprake of de zee pootjebaden temperatuur is.
Het gaat er nu om wanneer de lente begint en wij van onweer-online houden altijd de meteorologische seizoenen aan.
koud of niet, de lente begint 1 maart
smoke
weather without storms is no weather at all.