Elfstedentoch 1986 werd geschaatst op 26 Feb
Effe om iets duidelijk te maken ........
Nou de signalen duiden er nou niet echt op dat we die extreme kant opgaan. Ookal is dit lange termijn deze extremen zijn niet te doen met de huidige kaarten! En natuurlijk afschrijven doe ik het niet we kunnen best nog wel wat winter gaan krijgen.... Dat woordje lente of voorjaar daar word ik zo moe van in de winter..ik ga ook niet lopen zeuren om de winter in de zomer.
Eens!!!! Of zeggen dat je in de herfst terug verlangt naar de zomer omdat je een hekel hebt aan grijzigheid.....
Nou de signalen duiden er nou niet echt op dat we die extreme kant opgaan. Ookal is dit lange termijn deze extremen zijn niet te doen met de huidige kaarten! En natuurlijk afschrijven doe ik het niet we kunnen best nog wel wat winter gaan krijgen.... Dat woordje lente of voorjaar daar word ik zo moe van in de winter..ik ga ook niet lopen zeuren om de winter in de zomer. Dat moet je niet te snel zeggen, regelmatig zie je in de zomer al opmerkingen als "na een warme zomer komt altijd eens trenge winter" . Hebben we nu niets aan want op een week of 2 in juli na was deze zomer vrij normaal (heel klein beetje "te"warm in juni en veel te koud in augustus). En er zijn jaren dat er begin september al wat "serieuzer"over de winter gesproken wordt, soms zelfs al voor dat de astronomische herfst begonnen is, dus dan sla je in feite een seizoen over. Ik ben het met je eens dat het een beetje overdreven is om 2 seizoenen vooruit te kijken, maar we zitten nu een maandje voor het begin van de meteorologische lente, 7 weken voor het begin van de astronomische lente. Kortom we zijn hoe je ook kijkt over de helft van het winterseizoen heen, dan mag je al best naar het voorjaar uitkijken.
Niet zo wanhopig, hierboven het huidige jaar in het jaargemiddelden grafiekje. zoals je ziet lopen de koudste waarden pas eind februari op, de armste waarden pas in maart. Ook de normaal gaat pas iend februari echt omhoog.
Tuurlijk is het inderdaad een flut winter geweest en kon het beter, maar eerlijk is eerlijk. We hebben na 2 jaar eindelijk die witte poeder weer gezien
Op na de lente en zomer met die prachtige onweersbuien!
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar
Hier was er ergens in december een kletsnatte sneeuwdekje, en daar bleef het ook bij.Qua vorst toch beter dan vorig jaar maar toch ook weer magertjes, want er was geen sprake van schaatsijs.Op naar de lente en hopen op een betere winter volgend seizoen.
Ik heb een wetmatigheid ontdekt; LT-verwachtingen komen nagenoeg nooit uit en zeker niet als je hoopt dat ze uitkomen!
(Een wilde gok heeft waarschijnlijk een betere verwachtingskans...)
Ik heb een wetmatigheid ontdekt; LT-verwachtingen komen nagenoeg nooit uit en zeker niet als je hoopt dat ze uitkomen!
(Een wilde gok heeft waarschijnlijk een betere verwachtingskans...)
Warme kaarten komen in de zomer vaak niet uit, koude in de winter niet. Ik heb weinig hoop op een dik pak sneeuw helaas. We kruipen langzaam naar half februari, en de 2 weekse vooruitzichten zijn ook niet echt om vrolijk van te worden.
http://www.dumpert.nl/mediabase/6638487/5d19ab02/en_dan_nu_het_weer_in_drachten.html | Gewijzigd: 6 februari 2015, 22:14 uur, door Justin
http://www.knmi.nl/klimatologie/lijsten/hellmann.html