Heb het over de objectievere berichten van de onderbouwde posts van de mods, Tatanka etc, niet degene die willen zien wat ze willen zien, want die zijn er idd ook genoeg
:)
Hier ook en volgens buienradar is het droge sneeuw die zeker 1 uur aanhoud | Gewijzigd: 29 januari 2015, 23:21 uur, door NatureLover
Misschien moeten we eens een bus inleggen naar de Ardennen, 40cm sneeuw al en tegen midden volgende week verwachten ze daar 60cm!
Misschien moeten we eens een bus inleggen naar de Ardennen, 40cm sneeuw al en tegen midden volgende week verwachten ze daar 60cm!
Dat zijn pas aantallen! Hier zijn we blij met lokaal 9 cm
Haha hier net zo.. Toen ik ging slapen sneeuwde het best aardig, toen ik wakker werd.. +- 1 cm hier in het Noord-Oosten
Waar kan je zien dat er in de Ardennen 40cm ligt? Volgens mij ligt er namelijk hoogstens 30cm op dit moment (Mont Rigi / Botrange) en op de meeste plekken rond 20 à 25 cm (Wideumont, Baraque de Fraiture, Spa, Humain)
| Gewijzigd: 30 januari 2015, 14:59 uur, door Bergbewoner
Waar kan je zien dat er in de Ardennen 40cm ligt? Volgens mij ligt er namelijk hoogstens 30cm op dit moment (Mont Rigi / Botrange) en op de meeste plekken rond 20 à 25 cm (Wideumont, Baraque de Fraiture, Spa, Humain)Da's een kleien detail, velen hier zouden daar net zo blij mee zijn,misschien blijer want de kans dat je gewoon weer thuis komen zonder in te sneeuwen en tegen carnaval als sneeuwpop verkleed te gaan is bij 20 cm net wat groter dan bij 60 cm... en voor de foto's is 20 cm denk ik mooier.
Dat valt nog mee, hier zitten we de hele dag rond de 5 graden, en komende zondag mogelijk 6 tot 8.
Zijn metingen op de ski/langlaufpistes, hieronder even een overzicht:
- Signal de Botrange/Elsenborn/Rocherath/Baraque Michel: 40cm
- Ovifat/Botrange: 30-35cm
- De rest zit tussen 15 en 25cm
Waar kan je zien dat er in de Ardennen 40cm ligt? Volgens mij ligt er namelijk hoogstens 30cm op dit moment (Mont Rigi / Botrange) en op de meeste plekken rond 20 à 25 cm (Wideumont, Baraque de Fraiture, Spa, Humain)
Er wordt door meerdere personen 40cm gemeld. Hieronder een screenshot van een webcam in wirtzfeld(zijn nog plaatsen met meer sneeuw. Signal de botrange bijvoorbeeld):
Stukje van http://www.weerstationmaasmechelen.be
In Vlaanderen is het droog, vooral in de zuidelijke Ardennen sneeuwt het nog en valt nog enkele cm verse sneeuw. De sneeuwbuien van vanochtend lieten - op plaatsen waar sneeuw viel - in Vlaanderen gemiddeld van 1 tot 3 cm achter. In de Antwerpse Kempen viel lokaal 5 tot zelfs 7 cm. De komende uren smelt deze sneeuw verder weg. In de Ardennen heeft het de afgelopen 24 uur flink gesneeuwd met sneeuwhoogtes van 10 tot 20 cm, in de Hoge Venen is dat 25 tot zelfs 40 cm. Meerdere ski- en langlaufpistes openen vandaag en in het weekend opnieuw hun deuren en de condities zijn er uitstekend.
Misschien morgen of anders volgend weekend ga ik een kijkje nemen.
Edit: Nog een webcam uit wirtzfeld.
| Gewijzigd: 30 januari 2015, 17:00 uur, door Stefanv
.... Dan mag ik niet zeuren met m'n 3 cm