Omringende landen rijden ze gewoon met winterse omstandigheden. Je betaald je rot hier, maar het spoor vernieuwen ho maar. Ander landen hebben of minder spoor, of een minder gecompliceerd netwerk. Of verschillende diensten lopen min of meer gescheiden zodat als spoorlijn a uitvalt, dit geen gevolgen heeft voor spoorlijn b. Nederland en Belgie zijn daarvoor te klein, te compact met teveel menen die allemaal een station in de buurt willen hebben. En zo snel mogelijk vervoerd willen worden, de landen die geen problemen heben, daar rijden de treinen voor het grootste deel al minder vaak. Als we in Nederland met een kwart minder treinen gaan rijden , heb je nog meer spoorbewegingen dan die landen...
Nederland heeft zelfs het meeste spoor -en daardoor dus ook wissels- van Europa (gerekend per inwoner). Niet te vergelijken met bv de winterse landen die trein-sneeuwschuivers kunnen inzetten om sporen te schonen met weinig wissels en veel minder intensiteit op het spoor. Natuurlijk maken NS en Prorail inschattingsfouten(en ANWB), maar die zijn wel gebaseerd op de diverse weersverwachtingen van de meteorologische instituten. En die informatie gebruiken we hier ook op O-O
In het westen her en der(op auto's, grasveldjes) wit van de sneeuw en korrelhagel.Meer naar het oosten toe een mooie sneeuwdek die varieert van 2 tot wel 10 cm!.
U verteld dit allemaal zonder blikken of blozen noch twijfel.
Waar haalt u deze kennis vandaan om dat zeker te redeneren?
smoke
weather without storms is no weather at all.
Zou ik nog niet te snel roepen. Met een stevige sneeuwbui kan het toch behoorlijk wit worden. Het wordt echt nowcasten de komende tijd met morgenavond de eerste serieuze kans.
Zou ik nog niet te snel roepen. Met een stevige sneeuwbui kan het toch behoorlijk wit worden. Het wordt echt nowcasten de komende tijd met morgenavond de eerste serieuze kans.
Jup
Ik was op het strand geweest vanavond en ja het water staat inderdaad echt behoorlijk hoog had ik wel een beetje verwacht met deze wind Die uit het westen komt | Gewijzigd: 28 januari 2015, 23:03 uur, door NatureLover
http://www.waterberichtgeving.rws.nl/nl/water-en-weer_verwachtingen-water_kust_getijkrommen-hoofdlokaties.htm
Niet extreem hoog,gaat op paar locaties net over het voorwaarschuuwingspeil heen. | Gewijzigd: 28 januari 2015, 23:11 uur, door pkd19
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
4 graden hier vandaag aldus de verwachting. Bidden dat dat niet uitkomt. Zou dan op dat beetje sneeuw van vannacht aankomen.
Bron: De Speld