December kunnen we waarschijnlijk wel weer gaan afschrijven als wintermaand...
8 december en dan al December afschrijven als wintermaand,wat een ongelovelijke onzin.....
8 december en dan al December afschrijven als wintermaand,wat een ongelovelijke onzin.....
Helemaal mee eens Jeanpaul64 !
Helemaal mee eens Jeanpaul64 !
In een ander topic zei ik dat we tot januari een zuidwestenwind zouden krijgen. In de verwachtingen blijft er ook maar een zuidwestenwind staan. Vorige winter hadden we ook zo'n situatie en die duurde een eeuwigheid, al was het toen nog wel wat zachter dan nu. Ik ben al blij als ik eens wat dikke kletsnatte flatsen of hagel waar mag nemen. Op de Buienradar is er neerslag boven Arnhem te zien, maar ik zie of voel nog geen druppel/korrel/vlokje.
Waddinxveen
Gouda:
En op auto's bleef t zelfs liggen:P
En ineens wilt dit stomme ding me geen foto's meer laten uploaden, dank maar de link:
https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/s720x720/1395203_391276231036069_2846792313091183331_n.jpg?oh=60dcde23610a08a4a51a7d6f3339b229&oe=54FE8666 | Gewijzigd: 9 december 2014, 06:44 uur, door Herdervriend
ik denk dat dit wel eens tekenend voor de komende periode zou kunnen zijn.. Het westen met heel ander weer dan het oosten..
Vanmorgen tot laat in de ochtend was het heerlijk zonnig... pas in de middag werd het bewolkt.. en mist.. niet gezien...
ik denk dat dit wel eens tekenend voor de komende periode zou kunnen zijn.. Het westen met heel ander weer dan het oosten..
Vanmorgen tot laat in de ochtend was het heerlijk zonnig... pas in de middag werd het bewolkt.. en mist.. niet gezien...
Hier precies hetzelfde,heerlijk tot ver in de middag zon,en ook geen mist te bekennen:)
Hier precies hetzelfde,heerlijk tot ver in de middag zon,en ook geen mist te bekennen:)
Mooi weer aan de rand van de Veluwe, zodra speuld e.o. ingereden dikke soep met 2 graden above!
| Gewijzigd: 9 december 2014, 18:40 uur, door Renssie
Hebben jij en Callie geluk gehad :p hier is de zon er niet aan te pas gekomen. Gehele dag bewolkt, mistig en ijzig koud.
Zoals reeds te zien in de pluim en lange termijn kaarten is van winter de eerste komende (2weken) geen sprake.
We krijgen zelfs bijna de eerste regenzone na de andere te verwerken. Ik snap het optimisme hier op het forum ook wel maar we moeten de zaken ook een beetje nuchter bekijken. en niet eindeloos sporen naar lichtpuntjes want die zijn bar weinig te vinden.)
Ik durf het woord miss niet in de mond te nemen maar kunnen we december nu al afschrijven?
mvg
Zoals reeds te zien in de pluim en lange termijn kaarten is van winter de eerste komende (2weken) geen sprake.
We krijgen zelfs bijna de eerste regenzone na de andere te verwerken. Ik snap het optimisme hier op het forum ook wel maar we moeten de zaken ook een beetje nuchter bekijken. en niet eindeloos sporen naar lichtpuntjes want die zijn bar weinig te vinden.)
Ik durf het woord miss niet in de mond te nemen maar kunnen we december nu al afschrijven?
mvg
Ik denk dat je onderscheid moet maken in winter en winterweer... hardcore winter met in de nacht en overdag vorst staat niet op de kaarten.. en dat beweert hier ook niemand.. Maar wat wel elke keer op de kaarten staat... en ook vaak uitkomt is de winterse neerslag.. Goed het is nog niet blijven liggen maar we hadden ook een situatie kunnen hebben met nu 15 graden en regen...
Op dit moment presteert December uitstekend en ze is met gemiddeld 1,7 graden een stuk kouder dan normaal ( 3,7 graden).
Voor aanstaand weekend staat de mogelijke sneeuwval al vele runs op de kaarten dus er zal echt wel iets naar beneden komen wat ons aan winterweer doet denken.
Blijven liggen zal het waarschijnlijk in Nederland nergens maar het is nu nog niet zo dat we alles kunnen afschrijven..
En december afschrijven op 10 december al... ik denk dat je zelf het antwoord wel weet... ( aangezien de lange termijn niet langer betrouwbaar is dan pakweg 7 dagen en heel af en toe richting de 10 dagen...
Zolang we niet in een straffe zuidwestelijke stroming zitten met depressies die uit het zuidwesten komen is alles nog mogelijk.. van regen tot een pak sneeuw..