Dus tenzij een plaatselijke diepvrieskoudegolf het gaslek veroorzaakt heeft, hoort dit bericht hier niet thuis!!
aardgas => warmte => winter
Dus tenzij een plaatselijke diepvrieskoudegolf het gaslek veroorzaakt heeft, hoort dit bericht hier niet thuis!!
aardgas => warmte => winter Natuurlijk dat ik daar nu niet aan heb gedacht. Zomer = warmte = dus winter.... Scheelt weer een topic.
| Gewijzigd: 24 november 2014, 17:11 uur, door Ben47
Ik wacht nog steeds eigenlijk op de eerste herfststorm van dit seizoen..
nederlandse weer is maar een beetje te braafjes vind ik
Een herhaling van 28 oktober 2013 alleen dan met sneeuw
aardgas => warmte => winter En aardschokken in Groningen,hoe kouder,des te meer schokken
| Gewijzigd: 25 november 2014, 14:42 uur, door Ben47
Ik ben een persoon van de "lange termijn voorspellingen", puur vanuit het wetenschappelijk oogpunt. En dit keer komt de koude inclusief winterse neerslag dusdanig vaak terug in de berekeningen, dat ik wel een openbaar wedje aandurf.
Dus, een samenvatting: begin december een flinke duikeling van de temperatuur gevolgd door sneeuw en vorst. Dit alles binnen 3 weken.
Wanneer ik gelijk blijk te hebben: een goede single malt whiskey.
Ongelijk= vullen jullie dat zelf maar in.
Mee-eens, de maan heeft heel veel invloed op het weer. Type weer wordt in zeer grote mate bepaald door de maan. Dan met name de wassende maan.
En hier komt de koude!!
Durf mijn weddenschap nog wat uit te breiden: Het blijft vriezen en sneeuwen tot (in ieder geval) januari.
Het zijn niet de grote hoeveelheden aan ganzen die zuidwaarts trekken, de massa's walnoten die plotseling het grasveld onder de bomen bedekken. Nee, zelfs Punxsutawney Phil die z'n eigen schaduw ziet (google maar) komt zelfs niet in de buurt. Niets is een betere voorbode van een strenge winter dan Quintogh die pennenstreken achterlaat op het O-O forum.
P.s.: er hoeft geen geschenkverpakking om het flesje.
Ja, het was en is nog verweg, alles kan nog veranderen. Niet eerder zekerheid als op misschien zaterdag en anders zondag