In een poging om de verschillende wintertopics zo overzichtelijk mogelijk te houden voor iedereen is er naast het winterverwachtingstopic en het winterdiscussietopic nu ook het grote winter kletstopic. Denk voor het plaatsen van je reactie goed na over waar je bericht thuis hoort.
WINTERVERWACHTINGEN
» Klik hier
Dit topic is enkel en alleen bedoelt voor het plaatsen van winterverwachtingen die op internet gevonden worden. Chatten/reageren/discussiëren is hier liever niet gewenst.
HERST & WINTER DISCUSSIETOPIC
» Klik hier
In het discussietopic staat het actuele en aankomende winterweer centraal. Hier kan gediscussieerd worden over de laatste pluimen, modelbeoordelingen, etc.
HET GROTE WINTER KLETSTOPIC
Hier ben je welkom om te kletsen over alles omtrent de winter, natuurlijk kan je ook een eigen kletstopic aanmaken in de Koek en Zopie kletscorner. Klagen is hier toegestaan, maar hou het netjes. Ben je een echte zomerliefhebber en zit je helemaal niet te wachten op winterweer? Dan is het misschien beter om je hart te luchten in het grote zomer kletstopic. De winterliefhebbers zitten vast niet op jouw geklaag te wachten
| Gewijzigd: 23 november 2014, 19:21 uur, door Justin
het wordt gewoon n winter van NIKS,geen sneeuw geen vorst geen storm geen hagel geen zon
Nee zeker niet. Hou maar rekening met een vastgeroeste zuidenwind tot en met maart, en daarna weer een oostenwind als we er niks meer aan hebben. Volgende week opniew temperaturen van alweer bijna 15 graden, om schijtziek van te worden. Zoals hier al aangegeven, half november en nog geen vorst. Mag er nog flink wat veranderen wil het aankomende tijd echt kouder worden. We pissen dus jaarlijks niet alleen qua onweer en storm naast de pot.
TOT AAN DE STERRECLAME.
In vervolg moeten we dus bij weerweer zijn voor onze wintervooruitblik. En weerweer welke kant gaat het op.
| Gewijzigd: 23 november 2014, 13:25 uur, door Callie-P
Het is eind november en op een graadje vorst na is er qua winterse perikelen nog niets te vermelden. Ik denk dat we nog erg lang moeten wachten op iets van winterweer. Voorlopig moeten we het doen met saai novemberweer met een graadje of 8
Ik ben een persoon van de "lange termijn voorspellingen", puur vanuit het wetenschappelijk oogpunt. En dit keer komt de koude inclusief winterse neerslag dusdanig vaak terug in de berekeningen, dat ik wel een openbaar wedje aandurf.
Dus, een samenvatting: begin december een flinke duikeling van de temperatuur gevolgd door sneeuw en vorst. Dit alles binnen 3 weken.
Wanneer ik gelijk blijk te hebben: een goede single malt whiskey.
Ongelijk= vullen jullie dat zelf maar in.
| Gewijzigd: 24 november 2014, 02:14 uur, door quintogh
Ik ben een persoon van de "lange termijn voorspellingen", puur vanuit het wetenschappelijk oogpunt. En dit keer komt de koude inclusief winterse neerslag dusdanig vaak terug in de berekeningen, dat ik wel een openbaar wedje aandurf.
Dus, een samenvatting: begin december een flinke duikeling van de temperatuur gevolgd door sneeuw en vorst. Dit alles binnen 3 weken.
Wanneer ik gelijk blijk te hebben: een goede single malt whiskey.
Ongelijk= vullen jullie dat zelf maar in.
Mee-eens, de maan heeft heel veel invloed op het weer. Type weer wordt in zeer grote mate bepaald door de maan. Dan met name de wassende maan.
Aangezien winterweer alleen kan overleven met kou. En om kou te laten overleven, zal de omgeving geisoleerd moeten worden.
Laat sneeuw nu een hele goede isolator zijn. Hoe groter het gebied met sneeuw, hoe makkelijker de transportkou naar West-europa kan komen.
| Gewijzigd: 24 november 2014, 07:19 uur, door Renssie
Lc.nl | Gewijzigd: 24 november 2014, 11:45 uur, door Callie-P
je hebt wel een optmistische instelling
zie hieronder je posts...wel een beetje.. eehm wat zal ik zeggen...
Ha, u lijkt me de meest aangewezen persoon voor het aanleveren van de door mij gewenste fles gedestilleerd.
(zie mijn vorige post)
Dus tenzij een plaatselijke diepvrieskoudegolf het gaslek veroorzaakt heeft, hoort dit bericht hier niet thuis!!
Dus tenzij een plaatselijke diepvrieskoudegolf het gaslek veroorzaakt heeft, hoort dit bericht hier niet thuis!!
aardgas => warmte => winter