Het KNMI geeft nog waarschuwingen uit voor Groningen tot morgenvroeg 7:00 uur. Ik denk dat dit vooral voor de kust is.
| Gewijzigd: 21 oktober 2014, 20:07 uur, door Floris-Jan
Het KNMI geeft nog waarschuwingen uit voor Groningen tot morgenvroeg 7:00 uur. Ik denk dat dit vooral voor de kust is.
zo is dat vaak hier in het noord oosten he..buien verpieteren hier zoals ik net op buienradar zag, de rest trekt hier langs..maar wie weet wat er nog komt | Gewijzigd: 21 oktober 2014, 20:25 uur, door emiel bont
Het ontwikkelen van deze randstoring is bepalend voor het optredende van een noordwesterstorm vanavond/vannacht'
Laat die randstoring dan maar goed ontwikkelen!
Het KNMI geeft nog waarschuwingen uit voor Groningen tot morgenvroeg 7:00 uur. Ik denk dat dit vooral voor de kust is.Lol die hoek daar bij jou moet dus rekening houden kans op zware buien incl onweer. En zware windstoten vanacht tussen 00z en 06z dit geld overigens voor het gans het wadden gebied en noorden.
Harmonie
Wrf.4km.
Gfs
Hirlam
Toch aardig eensgezind allemaal dacht ik
De trog, welke helemaal uit Groenland is getrokken en tegen morgen is ontwikkeld tot een gesloten hoogtelaag, zal eveneens SE waarts trekken en ervoor zorgen dat het noordelijke deel van NL onophoudelijk in de vuurlinie zal liggen van felle Noordzee buien, incl. onweer. De meeste modellen berekenen lange tijd zware windstoten voor deze regio.
Edit:
| Gewijzigd: 21 oktober 2014, 20:46 uur, door Tatanka
Het KNMI geeft nog waarschuwingen uit voor Groningen tot morgenvroeg 7:00 uur. Ik denk dat dit vooral voor de kust is.Lol die hoek daar bij jou moet dus rekening houden kans op zware buien incl onweer. En zware windstoten vanacht tussen 00z en 06z dit geld overigens voor het gans het wadden gebied en noorden.
Harmonie/Wrf.4km./Gfs/Hirlam
Toch aardig eensgezind allemaal dacht ik
De trog, welke helemaal uit Groenland is getrokken en tegen morgen is ontwikkeld tot een gesloten hoogtelaag, zal eveneens SE waarts trekken en ervoor zorgen dat het noordelijke deel van NL onophoudelijk in de vuurlinie zal liggen van felle Noordzee buien, incl. onweer. De meeste modellen berekenen lange tijd zware windstoten voor deze regio.
Edit:Toch laat dat kaartje na de edit goed zien dat de invloed van land best wel groot is op de afname van de windsnelheid, ook bij windstoten. Die 100 km/u stoten halen bijna nergens de kust en dan wordt het snel minder. Toch moet het daar nog beginnen.
Wat in een eerdere post al gezegd is, bij noordwestenwind valt het voor het binnenland vaak wel mee, het zijn de zuidwesters die binnenlands vaak meer aanrichten.
| Gewijzigd: 21 oktober 2014, 21:09 uur, door jcroon
hier schat ik een 7, hooguit 8 bft. Windstoten tussen de 60-80 km/h
We zullen welke windstoten, buien en andere dingen onze provincie vannacht nog zullen aandoen
Het lijkt erop dat het zwaartepunt toch meer in andere delen van het land ligt dan hier.