ik heb het idee (bij mij dan) een soort stilte van de storm is
wij friezen moeten geduld hebben tot vanavond, hier nu een dikke hagelbui met windstoten waardoor eem grote tak van een boom afbrak en in mijn tuin viel, brandhout!
Dat zal straks gaan veranderen als we harmonie mogen geloven. Je zit eerste rang vanavond.
ik kan de eerste overlast melden in Stiens, vogelhuisje overleden door een grote tak...
Ik ben net terug van een melding "stormschade" maar dit was wel erg vlot met dei term omspringen.
Ja er lagen wat takken op de weg maar waarom? Man had wat bomen gesnoeid en deze takken langs de kant van de weg gelegd zodat de gemeente ze kon afvoeren. Natuurlijk aan de windzijde van de weg.
Wij hebben die goede man subtiel gezegd dat we best lolbroeken zijn maar dat ons gevoel voor humor zijn grenzen heeft... Hij is zelf maar gaan opruimen en toen we heel lief vroegen of hij nog hulp nodig had met zijn actie opruimen kreeg hij een rood hoofd en zei "nee hoor gaan jullie maar".
De storm zou zijn hoogtepunt vannacht krijgen, meer langdurige wind, maar ik vraag me even af of dat qua windstoten net zo spannend gaat worden als nu, dat was toch meer een plotse "daar komt een front aan"- windstoot | Gewijzigd: 21 oktober 2014, 17:48 uur, door jcroon
Ik ben net terug van een melding "stormschade" maar dit was wel erg vlot met dei term omspringen.
Ja er lagen wat takken op de weg maar waarom? Man had wat bomen gesnoeid en deze takken langs de kant van de weg gelegd zodat de gemeente ze kon afvoeren. Natuurlijk aan de windzijde van de weg.
Wij hebben die goede man subtiel gezegd dat we best lolbroeken zijn maar dat ons gevoel voor humor zijn grenzen heeft... Hij is zelf maar gaan opruimen en toen we heel lief vroegen of hij nog hulp nodig had met zijn actie opruimen kreeg hij een rood hoofd en zei "nee hoor gaan jullie maar".
De storm zou zijn hoogtepunt vannacht krijgen, meer langdurige wind, maar ik vraag me even af of dat qua windstoten net zo spannend gaat worden als nu, dat was toch meer een plotse "daar komt een front aan"- windstoot
Ja, vooral de Wadden en het noordelijk kustgebieden (Friesland, Groningen en de kop van Noord-Holland). Het zuiden heeft 'nergens' last van vannacht
Ja, vooral de Wadden en het noordelijk kustgebieden (Friesland, Groningen en de kop van Noord-Holland). Het zuiden heeft 'nergens' last van vannacht Oh, nou, als jullie krijgen wat wij gehad hebben kun je vannacht gerust met je raam open slapen .
Wij zijn volgens de diverse verwachtingen nog niet over het hoogtepunt heen. Al denk ik eigenlijk van wel nu.
| Gewijzigd: 21 oktober 2014, 18:02 uur, door jcroon
Overigens hagelt het hier behoorlijk. Kort en krachtig! | Gewijzigd: 21 oktober 2014, 18:02 uur, door Ben47
1 hagelkorrel bij de thermometer naar binnen gewaaid...