Als dit rond 13u/14u was dan was dit zeker onweer. Ik moest vanaf Utrecht naar Ede - Wageningen reizen en heb het bij Driebergen flink horen rommelen. Bij aankomst in Ede weer (nog steeds) onweer. Kort buitje maar mooie rommels!
Mooie foto's. Heb in Heemskerk ook een paar prachtige bliksemschichten door de lucht zien schieten. Wij zitten momenteel zonder stroom na de blikseminslag waar ik eerder over berichtte. Kortsluiting ergens in het plafond, aldus de brandweer. Mijn geklaag dat Haarlem altijd buiten de boot valt heb ik dus moeten bekopen met een blikseminslag in mijn eigen huis! Bijzonder om mee te maken, dat dan weer wel.
NEERSLAG:
In de ochtend op het naderende warmtefront/golf van het zuiden uit perioden met (buiige) regen. In de middag tijdelijk droger als we minder forcering hebben (minder warmte-advectie en PVA). Later in de avond weer toenemende buienkans op nadering van het koufront. In het zuidoosten is het belangrijkste aandachtspunt de neerslag van woensdag op donderdag en donderdagochtend. Onweerskans het grootst boven zee en het uiterste noordwesten, 50-60%. Harmonie geeft met name ook boven zee enkele ontladingen.
Word nowcasten dus. | Gewijzigd: 8 oktober 2014, 07:06 uur, door Onweerfreak12
Dus niet te snel lachwekkend vinden. Elke site kan zo 'z'n problemen een keer hebben.
Lako, met die krengen heb ik ook verdomd veel moeite, zijn bloedsnel en ultralicht..
autocorrect op je mobiel
Mooie foto's. Heb in Heemskerk ook een paar prachtige bliksemschichten door de lucht zien schieten. Wij zitten momenteel zonder stroom na de blikseminslag waar ik eerder over berichtte. Kortsluiting ergens in het plafond, aldus de brandweer. Mijn geklaag dat Haarlem altijd buiten de boot valt heb ik dus moeten bekopen met een blikseminslag in mijn eigen huis! Bijzonder om mee te maken, dat dan weer wel.
Is inderdaad een aparte ervaring.
Ik heb jaren geleden toen ik 12 of 13 was een inslag in de voortuin van ons meegemaakt.
Aparte ervaring om het geknetter van stroom te horen en meteen de donder en geur er achteraan mee te krijgen.
Het feit dat de ramen ook alle kanten in de sponningen eruit leken te rillen was nou ook niet echt een pretje.
Bij ons moesten toen allen stoppen worden vervangen en de straat zat zonder stroom.
Ontopic:
Jammer dat de kansen voor zondag alweer rap aan het verdwijnen zijn.
| Gewijzigd: 8 oktober 2014, 15:15 uur, door tukkerjasper