Nou maar ff duimen dat ik van 2 walletjes kan meesnoepen,fototoestel gaat wel mee op reis want je weet maar nooit
-afbeelding-
www.stormchasersbenelux.blogspot.com
ben benieuwd naar de voorspelling van Estofex.
-Afbeelding-
Hoe zit het met de STP?
Ik kan het zo me voorstellen dat wanneer zo'n koude put over het warme zeewater gaat er mogelijk wat (water)hozen zullen ontstaan.
Edit Stefanv: Afbeelding uit citaat gehaald.
| Gewijzigd: 6 oktober 2014, 23:38 uur, door Stefanv
Alleen deze vond ik opvallend, tussen twee kaarten met aardig hoge capewaarden om 14:30 plotseling heel laag
Kijk eens naar het verschil tussen de kleuren op de schaal! Is die dan lager, gelijk of hoger?
-Afbeelding-
Hoe zit het met de STP?
Ik kan het zo me voorstellen dat wanneer zo'n koude put over het warme zeewater gaat er mogelijk wat (water)hozen zullen ontstaan.
Wat later op de ochtend vanuit het zuiden toenemende kans(jes):
11:00
14:00
Harmonie laat windstoten tot 120km/u zien voor delen van Zeeland en Zuid-Holland. Op de wadden tot 110km/u en in de rest van het land lokaal tot 100km/u.
Grts
Bronnen:
www.weerplaza.nl
www.wetteronline.de | Gewijzigd: 7 oktober 2014, 00:25 uur, door Stefanv
BEWOLKING:
Op de occlusie eerst een dik gelaagd pakket stabiel gelaagd, bij de occlusie zelf vooral een tamelijk ondiepe vochtige laag met St/Sc. Overdag in de polaire lucht Cu en Cb's. Nabij de trog geclusterd, toppen FL250. Nabij de occlusie een duidelijk Stratus-signaal. Morgen nabij trog met golftop vooral Sc, in het westen en vooral boven zee Cb's.
NEERSLAG:
Regen op de occlusie, aan de achterkant van het systeem vooral motregen en in het oosten in de ochtend mogelijk activering op de langstrekkende golf. In de loop van de ochtend nadert een trog in de polaire lucht (Comma), de modellen laten daarbij in de kustprovincies CAPE waarden zien van 700-1000 J/kg en een schering van 30-35 kn (zie ook beoordeling). dat resulteert in een multicel/Squall line modus. KOUW komt met hoge kansen, 60-90%, hoogste waarden in de westelijke helft. Nabij trog met golftop vooral regen, meeste kans voor het zuidoosten maar daarover is nu nog teveel onzekerheid. Wel potentieel onstabiele opbouw.
| Gewijzigd: 7 oktober 2014, 07:05 uur, door Onweerfreak12
Update van noodweercentrale:
Bron: www.blitzortung.org, www.noodweercentrale.nl | Gewijzigd: 7 oktober 2014, 10:52 uur, door Stefanv
Op dat lijntje zit nu ook onweer!
Ah mooi,kijken wat het allemaal gaat brengen.
Intussen voor de kust van Scheveningen.
| Gewijzigd: 7 oktober 2014, 11:15 uur, door bliksemdenhaag
De neerslag komt door de trog. In onderstaande weerkaart is de trog ingetekend.
Kunnen we hieruit concluderen dat de pit er al uit is, of moet het nog beginnen?