Kan ik beide topics lijkt me. De ''forecast'' gaat tenslotte over wind en niet direct over onweer.
Daar heb je een punt
Tropische dagen 2019: 13 (warmste dag: 25 juli 2019 met 41,5°C)
---
Onweersdagen 2020: -
Tropische dagen 2020: -
Hoogste temperatuur 2020: -
o ja de rest van Nederland doet ook mee
| Gewijzigd: 2 november 2014, 20:37 uur, door Callie-P
Eind van de maand zitten we gewoon met vorst en sneeuw! | Gewijzigd: 2 november 2014, 22:02 uur, door Callie-P
Eind van de maand zitten we gewoon met vorst en sneeuw!
Hou ik je aan
Voorlopig doet nu ook het KNMI mee met de waarschuwingen voor morgen.. code geel aan de kust.
Morgen is er vanaf de tweede helft van de ochtend aan de kust kans op zware windstoten van ongeveer 75 km/uur. ( net een kleine windkracht 9 )
Source KNMI : Uitgifte: 02/11/2014 21:37 uur LT
| Gewijzigd: 2 november 2014, 22:04 uur, door Callie-P
Je ziet weer leden richting de nul graden gaan dus het gaat echt wel een beetje spannend worden..
Het wordt of mega zacht of we gaan echt de koude in.... het zou mij niets verbazen als november een maand van extremen gaat worden ( met hoge of lage temperaturen) en haar plaats weer ergens in een top 10 lijstje gaat opeisen...
Inderdaad mooie kaarten Het schuift wel elke keer iets op.. dat is het jammere maar goed er zijn kansen en die hadden we afgelopen jaar niet hebben gehad..
Nieuwigheidje is overigens wel dat dit volgens mij de eerste 850hPa kaart van het seizoen is waarbij de temperatuur onder nul is boven de Benelux.
Mooi Scandihoog ( alweer )
Hieronder kun je mooi zien hoe de koude lucht op 850hPa onze kant uitkomt.
en natuurliijk een 2mtr temp kaartje ( wel de minimale temp kaart )
| Gewijzigd: 3 november 2014, 12:15 uur, door Callie-P
De avondspits van maandag verloopt drukker dan normaal vanwege zware buien en winstoten. Rond 17.00 stond er met 140 kilometer twee keer zoveel file op de Nederlandse snelwegen dan gebruikelijk.
Dat laat een woordvoerder van de ANWB weten aan NU.nl. Het is vooral druk rond Rotterdam vanwege meerdere ongelukken.
Zo was er een aanrijding op de A13 bij de afrit Berkel en Rodenrijs en blokkeerde een gestrande auto op de A20 de afrit bij de Spaanse Polder.
Volgens het KNMI gaan de buien gepaard met zware windstoten die mogelijk rond de 75 kilometer per uur zijn.
De windstoten nemen in de loop van de avond af in kracht. De regen zal langzaam wegtrekken naar het oosten van Nederland, waar de kans op regen tot dinsdagochtend blijft bestaan. In de rest van het land is het dan droog en breekt de zon soms door.
Bron: nu.nl
ook goed uit te houden..
Komende dagen blijft het rustig herfstweer met nu meer normale temperaturen..
Al met al heb ik nog steeds het idee dat we nu ergens in september zitten. Ik hoop zo langzaam aan nu wel op een omslag met winterse buien etc.
Vorig jaar hebben we hier in het midden maar 2 of 3 dagen met natte sneeuw gehad en al helemaal geen sneeuwdek waargenomen ,dus het kriebeld nu behoorlijk!
ook goed uit te houden..
Komende dagen blijft het rustig herfstweer met nu meer normale temperaturen..
Al met al heb ik nog steeds het idee dat we nu ergens in september zitten. Ik hoop zo langzaam aan nu wel op een omslag met winterse buien etc.
Vorig jaar hebben we hier in het midden maar 2 of 3 dagen met natte sneeuw gehad en al helemaal geen sneeuwdek waargenomen ,dus het kriebeld nu behoorlijk!
Je zit inderdaad in het gebied met de minste neerslag momenteel(er komt nog wel genoeg regen op je af). Goed te zien op het kaartje van weerplaza.
In het nw heeft het al behoorlijk door geregend en er komt nog meer aan.
| Gewijzigd: 3 november 2014, 20:54 uur, door Stefanv
Gelukkig is het nog maar 4 november Lako. Kansen genoeg de komende maanden.
In onderstaande afbeelding zie je de temperatuurverwachting van verschillende leden op ongeveer 1500m hoogte. Na 14 november wordt de spreiding tussen de leden erg groot. Wie weet.. Begin december winter? Het zou zo maar kunnen! | Gewijzigd: 4 november 2014, 15:22 uur, door Stefanv
Wat betekenen de 0Z, 6Z en 12Z ook alweer? Ben het na 10x vragen weer vergeten Ik houd mij alleen tijdens de donkere maanden bezig met de kaarten vandaar vergeet ik het steeds.