Misschien lagere iso? Hoe hoger hoe meer ruis..
Aan het Zwartemeer in Genemuiden heel vaag #poollicht #noordenrlicht #aurora pic.twitter.com/p0EEcdUTDi
— Martin B (@Bredewoldski) September 12, 2014
@NoorderlichtNL om 23:00u gemaakt vanaf Noordpolderzijl. #noorderlicht #poollicht pic.twitter.com/5hYgi1vwkh
— Roelard Smit (@ROELart) September 12, 2014
Er zouden inmiddels ook al meldingen vanuit Zuid Holland zijn. Ik betwijfel echter of mensen het daar 'willen' zien of het ook daadwerkelijk zien. Wie weet!
#poollicht #noorderlicht op #texel pic.twitter.com/RLMYtumhT1
— Angelina Stiehl (@Texelkunst) September 12, 2014
| Gewijzigd: 12 september 2014, 23:50 uur, door Justin
Absolutely breathtaking! wish everyone could see this! #aurora @VirtualAstro pic.twitter.com/3aHUayF1px
— Mia Stålnacke (@AngryTheInch) September 12, 2014
Ookal zijn er nog geen meldingen binnen vanuit Noord Holland, ik ga zo toch even een rondje wandelen. Voor wie zelf de kaarten in de gaten wilt houden, check daarvoor: http://www.solarham.net/data.htm | Gewijzigd: 13 september 2014, 00:01 uur, door Justin
En met dank aan de onderstaande tweet (genomen in Haarlem) ga ik nu ook even het strand opzoeken!
Meer kan ik er niet van maken in #haarlem helaas... heel heel licht #poollicht pic.twitter.com/JqK2fEUQj5
— Lis (@_melissacarina) September 12, 2014
| Gewijzigd: 13 september 2014, 00:39 uur, door Justin
Het noorden van Scandinavië heeft wel mogen genieten van een spectaculaire lichtshow, één die volgens waarnemers fraaier is/was dan de afgelopen decennia is waargenomen. Ik vermoed dat hier snel genoeg beeldmateriaal van op het internet zal verschijnen.
Men stelt dat de activiteit van de zon de komende maanden en jaren alleen maar verder zal toenemen. Mocht dit uitkomen dan zal, ook in Nederland, het poollicht de komende tijd vaker te zien zijn. | Gewijzigd: 13 september 2014, 03:57 uur, door Justin
Mid Coast Maine
Happening NOW @MWObservatory! #nh #aurora #AuroraBorealis #mwobs #mountain #vista pic.twitter.com/RqxHvUOD86
— Ryan Knapp (@WXKnapper) September 13, 2014
Kingston, New York. Facebook foto/Peter J. Scott.
Check out these #aurora photos from the @NWSGray Maine office! pic.twitter.com/jHwfwJz42B
— NWS Boston (@NWSBoston) September 13, 2014
Maine. Facebook foto/Angie Lee Sinnes
Beautiful #aurora are coming back. A welcome return indeed! pic.twitter.com/8LG7FACAFP
— Reid Wiseman (@astro_reid) September 12, 2014
Maine. Facebook foto/Kyle Haley
Lauri Koivuluoma / Pudasjärvi, Finland
Lauri Koivuluoma / Pudasjärvi, Finland. "Two shots, one for the sky (ISO 2000 at f/2.8 for 10s) and one for the foreground (ISO 400 at f/2.8 for 270s) blended together. D800E with 14-24mm at 14mm."
Mike Taylor / Unity Pond, Maine
Peter Rosén / Väddö, north-east of Stockholm. "The panorama is about 200° and results from stitching 3 fisheye images."
Peter Rosén / Abisko NP, Swedish Lapland.