Dat zal te laat zijn en te hoge lichtpollutie door de maan (beste kansen tussen 21:00 en 23:00)
Kp waarden zijn op de kaarten gestegen tot 6 (minimaal 7 benodigd). Ik zie op de kaarten dat het magnetisch veld niet in zuidelijke richting gaat (rode lijn), wie kan hier wat over zeggen? Overige gegevens geven duidelijk tekenen die aanleiding geven tot mogelijk poollicht. Ben benieuwd!
Kp waarde moet minimaal 7 zijn wil het enig nut hebben om naar buiten te staren. Op onderstaande kaart is duidelijk dat we nu bijna op 6 zitten. 7-8 wordt later vannacht verwacht tussen 1:00 uur en 5:00 uur.
Ook ik heb nog steeds geen meldingen van poollicht ontdekt. Dat ik zelf niks zie verbaast mij niet na het kaartje van supercell .
| Gewijzigd: 12 september 2014, 22:54 uur, door Justin
As North America starts to get closer and closer to nightfall the excitement begins to rise! We are still in a moderate geomagnetic storm ( Kp 6) right now. Our satellites are sure taking a big hit this afternoon. GOES 13 experienced an event called "surface charging". Now what does that mean? This means that the energetic particles pierced through our magnetic field for a short time and exposed direct impacts to the satellite. Don't worry it did not do any damage but we had a rapid rise in the Kp level.
Now looking at the magentometer, GOES 15 is at risk for getting surface charging. Once again we could see another uptick in the geomagnetic storm that can push us into the G3 category (Kp 7)
This needs to be monitored very closely for the potential for a large uptick in aurora activity this evening. -Hunter
Bron Accuweather.com
Citaat van Obi-G, vrijdag 12 september 2014, 22:58 uur Zou je met de camera met lange sluitertijd eerder iets kunnen zien?
Ik zou eerst afwachten tot Kp waarden boven de 7 komen, anders wordt het uberhaupt lastig al dan niet onmogelijk. Ik denk vooral dat je de kleurintensiteit met lange sluitertijd kan versterken, of je het eerder kan zien betwijfel ik. | Gewijzigd: 12 september 2014, 23:07 uur, door Justin
hehe, alleen de laptop naar een tijdje maar een vaste computer ook uit