De volgende foto's zijn gemaakt met Lightning Camera. Super app, makkelijk in gebruik. Met deze app kun je tot 3sec na een bliksem een foto vast leggen. De beeldopnames kun je tot max 100 beelden instellen, dus er zal altijd een prima shot bij zitten. Kijk maar naar deze foto's....
(Het hangt er natuurlijk wel vanaf hoeveel MP camera er in de mobiel zit. Deze zijn gemaakt met een Galaxy S4.)
| Gewijzigd: 1 juni 2015, 17:25 uur, door Justin
Citaat van Dennis (alias Scooby), woensdag 3 juni 2015, 15:32 uur Nee. In de Google Play Store is deze gratis te downloaden. Ik zie nu net daar ook nog een High Speed cam app. Heeft opzich goede recensies dus deze ga ik het weekend (mocht het los gaan) ook is testen.
Zal ik ook proberen! Mijn eerste bliksemfoto... Altijd spannend of het zal lukken Maar eerst moet het wel willen onweren maar mijn gevoel zegt dat het wel goed zal komen aankomende vrijdag. Laten we duimen en als mijn eerste bliksemfoto gelukt is zal ik hem de dag nadien posten op O-O!!
Tropische dagen 2019: 13 (warmste dag: 25 juli 2019 met 41,5°C)
---
Onweersdagen 2020: -
Tropische dagen 2020: -
Hoogste temperatuur 2020: -
Zal ik ook proberen! Mijn eerste bliksemfoto... Altijd spannend of het zal lukken Maar eerst moet het wel willen onweren maar mijn gevoel zegt dat het wel goed zal komen aankomende vrijdag. Laten we duimen en als mijn eerste bliksemfoto gelukt is zal ik hem de dag nadien posten op O-O!!
Scheelt...met deze app schiet je altijd raak. Het is natuurlijk wel een kwestie van goed kijken waar de bui hangt en daar op focussen. Wel raad ik je aan het aantal beelden op max te zetten (meende 99 of 100). Groot voordeel van deze app vindt ik dat deze gelijk naar een shot naar de in-app gallerij gaat waar alle beelden staan. Je kan de beste kiezen, die opslaan en de overige shot's worden dan automatisch verwijder wanneer je terug gaat naar de cam stand. Net heb ik nog even snel gekeken naar de HS app maar dit is niks. Wel weet ik dat er een Lightning Trigger app is alleen kost deze net geen €8. | Gewijzigd: 3 juni 2015, 17:10 uur, door Justin
Gebruikte voorheen gewoon de burstmode op mijn telefoon, had je alleen wel heel veel foto's om uit te zoeken..
Zie link voor resultaten op burstmode:
http://www.onweer-online.nl/forum/topic/40501/onweer-boven-hoofddorp-20-05-2014/ | Gewijzigd: 3 juni 2015, 17:45 uur, door Mike023
Ik heb op mijn onweerfoto's ook vaak de horizontale strepen zoals ook in deze foto te zien zijn.
Heeft iemand een idee hoe deze lichtstrepen ontstaan?
Ik ben absoluut geen foto expert, maar die strepen kunnen meerdere oorzaken hebben. Zelf denk ik dat het te maken heeft met de lichtinval (combinate donkere-fel licht of de ISO instelling. Rare vergelijking misschien, maar ga is met je cam in het donker focussen op het beeldscherm van de pc. Dan zie je bijna de zelfde strepen alleen in meervoud. Waarschijnlijk zit ik er naast, maar er zijn forumleden die hier wellicht een antwoordt op kunnen geven.
Mss een leuke (voor als jullie dit nog niet wisten )
Ik heb een app (lightningcam pro) om mijn iphone 4s gekocht en het maakt vrij eenvoudig foto's van de bliksen. 4 knopjes indrukken en gewoon naar boven richten.
Ik heb van het onweer van vorige week een paar voorbeelden geplaatst.
Mss is het wat voor jullie
Groet,
Kris.
Edit justinos: bericht verplaatst naar dit topic, past het prima in thuis | Gewijzigd: 10 juni 2015, 00:04 uur, door Justin