In het weekend van 24 augustus werd het al uitzonderlijk genoemd dat toen 4 cm sneeuw was gevallen. Nu is echter 10cm gevallen en bleef het ook overdag sneeuwen bij temperaturen onder nul.
Terras ondergesneeuwd
Bron: Wetteronline | Gewijzigd: 23 februari 2017, 12:53 uur, door Joyce.s
Hier nog een aantal afbeeldingen die nog betrekking hebben op de sneeuwval van vorig weekend.
Ischgl maandagochtend, alsof het skigebied zo weer geopend kan worden. 2300 meter hoogte.
Sölden (Schwarze Schneid) op 3000 meter hoogte, waar de deels afgedekte gletsjer inmiddels weer vrij kan ademen daar de voorbereidingen op het aanstaande winterseizoen reeds worden getroffen. Direct na het verwijderen van de "dekens" heeft de gletsjer zich kunnen vergapen aan de eerste sneeuwdump. Vanaf 8 september is de Rettenbachgletsjer weer geopend voor skiërs en snowboarders. Foto van dinsdagmiddag.
Großglockner, Edelweißspitze, 2571 m. Momenteel afgesloten voor verkeer.
| Gewijzigd: 2 september 2014, 22:43 uur, door Justin
En er lag daar ongeveer 5-10cm sneeuw,sneeuwgrens lag net onder de 2km hoogte.
Foto's volgen nog.. | Gewijzigd: 3 september 2014, 00:13 uur, door pkd19
ja, maar door de vele regen en op hoogte sneeuw kon er op o.a de Mölltaler gletsjer (oostenrijk, Kärnten) in juli nog aan wintersport worden gedaan. Lag nog veel (verse) sneeuw. De national teams van de landen VS en Turkije trainen hier zolang als het nog kan. De gletsjer lag tussen 2500 en 3200 meter. Was een bijzonder gezicht en niet koud, namelijk 14 graden.
ja, maar door de vele regen en op hoogte sneeuw kon er op o.a de Mölltaler gletsjer (oostenrijk, Kärnten) in juli nog aan wintersport worden gedaan. Lag nog veel (verse) sneeuw. De national teams van de landen VS en Turkije trainen hier zolang als het nog kan. De gletsjer lag tussen 2500 en 3200 meter. Was een bijzonder gezicht en niet koud, namelijk 14 graden.
Zover ik weet kan er in de zomermaanden op deze gletsjer altijd geskied worden, ook in augustus, maar dat kan ik mis hebben. Ben hier in de afgelopen jaren vaker geweest, altijd in juli of augustus. Vorig jaar ben ik hier geweest op 27 juli, in deze week is 2x het all-time hitte record in Oostenrijk verbroken. Het was rond de 20 graden op de gletsjer (40+ in het dal) en ik heb mensen zien skiën tot ongeveer 11:30 uur. Het was wekenlang 30+ graden (in het dal) met uitschiters tot boven de 40, toch was het meertje, dat bovenop de berg achter de gondellift ligt, zelfs nog half bevroren en lag er een sneeuwmuur van zo'n 5 meter hoog. Goed te horen dat er ook dit jaar weer veel sneeuw lag! Heb er vorige zomer mooie foto's gemaakt, voor wie het interessant vindt kan ik ze plaatsen.
V.w.b. het topic onderwerp; vannacht is wederom sneeuw bijgevallen. Zowel op de Zugspitze als ook andere bergtoppen. Ik gok dat de sneeuwgrens zo rond de 2200-2500 m. lag.
Paar mooie platen van de Zugspitze deze morgen:
Grossglockner, Edelweißspitze vandaag:
| Gewijzigd: 3 september 2014, 20:54 uur, door Justin