www.lightningmaps.org/realtime?lang=nl
Zeer de moeite waardJa, ken ik al een heel eind hoor, en is inderdaad wel heel handig ! Hier vanochtend een buitje geweest maar weeral zonder onweer :/
Morgen in de oostelijke helft van het land 400-700 J/kg. De schering bedraagt bij alle buien ongeveer 15-20 kn, Convectiemodus:single cell en mogelijk enkele multicells.
was een klein pitje, maar nu weer verdwenen, ik zie wel in die buurt meer onstaan geloof ik. Als ik vanaf hier naar het zuiden kijk zie ik toch wel veel stapelwolken komen
| Gewijzigd: 13 augustus 2014, 15:40 uur, door Floris-Jan
Mag ook wel een keer niet? Jullie hebben al 2 avonden op rij geluk gehad
De kleur is hetzelfde in het midden als de kleur in het Noord-Oosten, beide regio's dus evenveel kansen volgens deze kaart. Het ziet er in iedergeval weer interessant uit. Lange tijd al weer geen onweer gehad dus mag wel weer een keertje los gaan
| Gewijzigd: 13 augustus 2014, 16:56 uur, door MarkB
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
De kleur is hetzelfde in het midden als de kleur in het Noord-Oosten, beide regio's dus evenveel kansen volgens deze kaart. Het ziet er in iedergeval weer interessant uit. Lange tijd al weer geen onweer gehad dus mag wel weer een keertje los gaan
Haha klopt. Heel het land heeft kansen
Ie hebt weer geluk was eerst een zwakke oclussie. er is een trogje bijgekomen. Stond er vanmorgen nog niet bij later mogelijk nog meer voor de kustregio's
Later vanavond en vannacht op de zwakke occlusie/trog enkele buien langs de kust. De occlusie stelt vanavond qua bewolking weinig voor, wel weer convectieve bewolking boven het warme Noordzeewater i.c.m. kustconvergentie en de frontale trog zelf.
Morgen in de oostelijke helft van het land 400-700 J/kg. De schering bedraagt bij alle buien ongeveer 15-20 kn, Convectiemodus:single cell en mogelijk enkele multicells. | Gewijzigd: 13 augustus 2014, 22:25 uur, door Tatanka