Hier een foto van terschelling..https://www.facebook.com/TerschellingerFotocollectief/photos/a.331020610296406.84226.328881257177008/749744491757347/?type=1&theater
Knmi vandaag/morgen
Actueel langs de kust nog enkele buien, lokaal nog met onweer, wordt in de loop van de ochtend steeds minder. Vanmiddag boven land weinig CAPE in het noorden nog hooguit 200 J/kg. Later vanavond en vannacht op de zwakke occlusie/trog enkel wat buitjes langs de kust. Morgen in de oostelijke helft van het land 400-700 J/kg. De schering bedraagt bij alle buien ongeveer 15-20 kn, Convectiemodus: multicells.
Harmonie laat morgen nog leuke buitjes zien langs de oostelijke helften. Voor de kust mogelijk ook nog advectief vanaf de noordzee
(tatanka vrijdag)
Vrijdag zien we s'middags een kansje terug toenemend van het midden richting de oostelijke helften van nl en belgie,kust lijkt momenteel grotendeels gespaard te blijven. Echter zien we daar ook wel wat onstabiliteit terug (500 k/j) dus vooralsnog is daar ook een enkele single cell niet geheel uitgesloten. Convectie modus richting de oostelijke helften ook single cell maar iets hogere cape waardes (1000 k/j). De schering is voor beide helften laag 10-15 kts.
Vrijdag Cape gfs
Gfs neerslag
Wrf neerslag vrijdag.
Mvg tatanka
| Gewijzigd: 13 augustus 2014, 09:52 uur, door Tatanka
Hier een foto van terschelling.
Fraai...
Geen vallende ster gezoen, nou ja, paar vage flitsen in mijn ooghoek als ik net ergens anders keek maar dat vind ik niet "echt". Wel een overvliegende sateliet, ook altijd leuk.
Dat is allemaal voor de alpen ruben das een lage druk gebied met randstoring die daar heen schuift daar gaat veel regen vallen..en waar het uiterraad momenteel is..ook deels Luxemburg en zw-dld pakken wat mee | Gewijzigd: 13 augustus 2014, 10:13 uur, door Tatanka
Dat is allemaal voor de alpen ruben das een lage druk gebied met randstoring die daar heen schuift daar gaat veel regen vallen..en waar het uiterraad momenteel is..ook deels Luxemburg en zw-dld pakken wat mee
Ja, ik zie het ! Dat zal wel veel regel opleveren daar ! Ik dacht dat het wat noordelijker kwam dan gedacht :p Zou het zuiden van belgie er ook niet mee te maken hebben?? Want het komt wel heel dichtbij nu !
Ja, ik zie het ! Dat zal wel veel regel opleveren daar ! Ik dacht dat het wat noordelijker kwam dan gedacht :p Zou het zuiden van belgie er ook niet mee te maken hebben?? Want het komt wel heel dichtbij nu !
Volgende uren
Vooral in de Westhoek en in het zuidoosten is er nog kans op enkele buien. KMI
Zonder enig vorm van onweer dus gewoon ordinaire regen dus off topic.... ontopic onweerskansen graag..
De kleine kansje die er is staat gewoon een paar posts terug vanmorgen door mij gezet. en onstaan gewoon in het binneland en die kans is zeer klein. En komt doormiddel van een andere Lagedruk gebied namelijk nog die van de restanten van ex-bertha die noorderlijker zit bij scandinavie.>>>Zwakke oclussie | Gewijzigd: 13 augustus 2014, 11:33 uur, door Tatanka