Tot 100km allesinds.
Edit: blijkbaar tot 200km, plakte er gewoon maar een getal op
Vreemd, ik zie het hier in noordelijke lichting ook opeens flitsen.
Heb niet het gevoel dat het vanuit de bui regio Den Haag kwam, daarvoor was de flits te helder.
Hoorde er precies ook wel wat gerommel achteraan komen. Nog iemand iets heeft waargenomen? Mensen uit Breda misschien?
| Gewijzigd: 11 augustus 2014, 22:49 uur, door Sven
Die bui is 50 KM verderop.. Is dat niet iets te ver om flitsen waar te nemen?
Nou, daar moet ik je dan toch ongelijk in geven. Woon zelf in Emmen- Oost en als ik naar het noorden kijk zie ik ook behoorlijk wat flitsen.
En dat terwijl er op buienradar en lightningmaps niets te zien is in de buurt van Emmen.
Die bui is 50 KM verderop.. Is dat niet iets te ver om flitsen waar te nemen?
Je zou bij helder weer zelfs weerlicht kunnen waarnemen 150 tot 200km dus 50km is heel goed mogelijk.
Hier rondom Amsterdam flitst het richting Zaandam en nu ook de bui boven Amstelveen. T wordt wel wat vannacht denk ik zo.
Licht onweer: 4
Behoorlijk/noemenswaardig onweer: 4 (3-1 middag), (26-5 3x), (9-6 middag), (6-7 avond)
Zwaar onweer/Armageddon onweer: 0
Zitten precies wel enkele hele felle tussen, is toch 1 van de eerste keren dat ik van zover een onweer kan volgen
De donder dat ik dacht te horen, bleek een vliegtuig te zijn
Wel leuk nu om te volgen: én onweer spotten én vallende sterren, avondje kan niet meer stuk
En dat terwijl er op buienradar en lightningmaps niets te zien is in de buurt van Emmen.
Klopt inderdaad, ook vanuit angelslo flitsen te zien. | Gewijzigd: 12 augustus 2014, 08:22 uur, door Marga
Heb de indruk dat er zich meer wolken rond de bui hebben gevormd, want ik zie de flitsen minder en minder goed. Zijn ook niet meer helwit/blauw, maar zie ze nu in de bewolking met een meer 'bruine' kleur.