Vliegtuigje bovenin die de onweersbui passeert. | Gewijzigd: 11 augustus 2014, 20:09 uur, door Fabian Grave
Zijn prachtige foto's hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar dit is een kansen topic, geen foto wedstrijd.
on-topic: Weet iemand al wat meer over de weer indices voor Cabauw? Ik krijg ze namelijk hier niet aan de praat.
Hoezo zijn die foto's erg dan ? als iemand 20 kilometer verderop een foto upload en erbij zet dit was hier 10 min geleden dan is dat voor mij toch de te verwachten bui ? Dus heeft naar mijn menig zeker wat te zoeken hier ( behalve de foto's van gister ofzo natuurlijk ).
Inderdaad allemaal schitterende foto's waardoor mensen kunnen weten dat er eventueel wat aan zit te komen. De tweede bui die hier achteraan kwam trok richting Amstelveen een paar uur geleden en heeft toch redelijk wat leuks geproduceerd. Voor mij zijn dit soort dagen met kans op onweer de meest waardevolle qua vol bewondering uit je ogen kijken
En stiekem hoop ik natuurlijk dat er straks nog meer komt, schemering/nacht geeft hele mooie buien als het om kustconvergentie gaat! Veel plezier allen.
Trog schuift langzaam door ligt nou van norwich onweersbui (Uk) tot noord van de wadden...pas om 00z ligt ie goed voor de kust...om 2 uur vanacht ligt ie alweer wat meer binnelands noord georienteerd.....Kan hard gaan straks en kustconvergentie en de trog zelf
| Gewijzigd: 11 augustus 2014, 21:12 uur, door Tatanka
Ja maar maakt het westen van belgie ook kans?
Ja maar maakt het westen van belgie ook kans? Nou je ziet duidelijk dat die trog boven nl ligt...wat een trigger is voor de verwachte onweer,kansen daar ook het hoogst...maar een enkele onweersbui is nooit uit te sluiten in westen van belgie...we zitten nog steeds in de buienstraten van bertha....persoonlijk denk ik van niet.
De kaart hier boven is wel de juiste er staat dinsdag 12z dit moet 00z zijn want de volgende 12z staat er 2 keer met de trog al ver weg | Gewijzigd: 11 augustus 2014, 21:31 uur, door Tatanka
Volgende uren
In de Ardennen blijft er kans op buien. Aan de kust neemt later vannacht de kans op buien toe, eventueel zelfs met onweer. Elders is het meestal droog met brede opklaringen.
Is beetje afhankelijk van hoe ze in het binnenland zullen trekken + benieuwd hoe de schaduw van Engeland er invloed zal op hebben.
en die 4 kleinere troggen boven de oceaan, voor morgen?Dat zijn kortgolvige trogjes die er toevallig in de run bij gepakt zijn...in de 12z van morgen staan die niet...maar is de trog van vanacht nog steeds in noord-nl....meer noord-oosten.
Die golfjes is dus gissen voor morgen waar die zitten...de dikkere troggen zijn zekerder en die blijven ook meer standvastiger
Maar ik kom morgen gewoon met een nieuwe update...ben benieuwd wat het eerst gaat doen voor de kust vanavond/vanacht
| Gewijzigd: 11 augustus 2014, 21:28 uur, door Tatanka