Hahaha ja zag het ook de buien worden terug gespoeld....
( niet dat het veel uitmaakt ZO Groningen kwam er ook maar bekaaid van af ) maar wel humor ja
Wellicht nog wat buitjes vanavond die onze kant op komen..
Uiterraad kustregio's behouden grootste kansen...echter blijft de onstabilteit goed naar de nacht met deze waardes kunnen ze ook nog wel leuk naar binnen trekken. Altijd leuk om te nowcasten op deze maandagavond.
Kustregio's hebben leuke punten Kustconvergentie,Trog en advectief uit Uk
Aandachtspunt
De schering is opvallend omhoog gegaan bijna met de helft t.o.v vanmorgen
NEERSLAG:
CAPE ligt veelal rond de 700 J/kg, windschering 30-40 kn, in het zuiden vanavond zelfs meer (maar dan geen buien meer daar). Convectiemodus: single cells/goed georganiseerde multicells. Vanavond boven land afnemende buiigheid boven land. Kustconvergentie langs de westkust blijft echter steeds nieuwe buien genereren waarbij nog lange tijd onweer mogelijk is. Deze buien kunnen nog wel een eind het land opkomen alvorens weer in te zakken. | Gewijzigd: 11 augustus 2014, 19:16 uur, door Tatanka
Heb wel flink genoten van het onweer ! gezien we dit jaar weer veel last hebben van deactiverend onweer zodra het riching oostelijk Zuid-limburg trekt.
Goed te zien op de lightningmaps kaart hoe het vanaf het Geuldal was gedeactiveerd:
Edit: plotseling dikke bui, roffels worden heviger.. | Gewijzigd: 11 augustus 2014, 19:30 uur, door Thorrie
Edit: plotseling dikke bui, roffels worden heviger..
Uiteraard, die bui activeert natuuuurlijk voorbij Wageningen haha. Geniet ervan! Ik blijf hopen op een paar mooie donders vanavond...*duimduim*
Ja ik hoor ze! Wel prachtige luchten: blauw, wit lichtgrijs zwart: alles kiepert over en om elkaar heen... zo jammer dat ik geen geschikt fototoestel heb!
Uiteraard, die bui activeert natuuuurlijk voorbij Wageningen haha. Geniet ervan! Ik blijf hopen op een paar mooie donders vanavond...*duimduim* Gewoon blijven duimen !
Zijn prachtige foto's hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar dit is een kansen topic, geen foto wedstrijd.
on-topic: Weet iemand al wat meer over de weer indices voor Cabauw? Ik krijg ze namelijk hier niet aan de praat.
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1