"Als je een vis weet te vangen tijdens een onweersbui loop dan ook nooit, maar echt nooit het water in!
Dit is namelijk levensgevaarlijk, omdat het water statisch is krijg je een klap van het onweer als het met elkaar in contact komt en dat is geen pretje.
Probeer de vis, als je die hebt hebt gevangen, niet al te lang op de kant te houden want vaak bevind je je als visser in een bosrijke omgeving en daar loop je het meeste gevaar om geraakt te worden door het onweer.
Maak dus snel even een foto en zet de vis weer terug"
Ik vraag me af of dit klopt?
"Als je een vis weet te vangen tijdens een onweersbui loop dan ook nooit, maar echt nooit het water in!
Dit is namelijk levensgevaarlijk, omdat het water statisch is krijg je een klap van het onweer als het met elkaar in contact komt en dat is geen pretje.
Probeer de vis, als je die hebt hebt gevangen, niet al te lang op de kant te houden want vaak bevind je je als visser in een bosrijke omgeving en daar loop je het meeste gevaar om geraakt te worden door het onweer.
Maak dus snel even een foto en zet de vis weer terug"
Ik vraag me af of dit klopt?Zwemmen is inderdaad levensgevaarlijk tijdens onweer omdat de bliksem zich verspreid over het water!
Zoiezo moet je nooit gaan vissen tijdens onweer! je hengel werkt als bliksemafleider
Ik vraag me af of dit klopt?Zwemmen is inderdaad levensgevaarlijk tijdens onweer omdat de bliksem zich verspreid over het water!
Zoiezo moet je nooit gaan vissen tijdens onweer! je hengel werkt als bliksemafleider
Deze jongens hadden een goeie dag uitgekozen the mother of al Mcs
| Gewijzigd: 8 augustus 2014, 19:30 uur, door Tatanka
Dit is wat ik er van weet.
De bliksem beperkt zich voornamelijk tot de oppervlakte van het water en de stroomkring breid zich daar verder op uit.
anders zou je steeds al het vis in bijvoorbeeld de stadsvijver of een zwemvijver dood hebben.
Tenzij die éne vis net pech heeft, zwemmen ze over het algemeen niet aan de oppervlakte waardoor de stroomsterkte weinig invloed heeft.
Zie het heel makkelijk gezegd als een steen die je in het water gooit.
De inslagzone heb je het meeste effect maar hoe verder de golven komen hoe zwakker ze zijn.
En als je diep genoeg zit merk je er helemaal niks van.
Het is wel zo dat: Hoe zouter het water hoe beter dat het geleid, waardoor de stroomkring zich makkelijker kan uitbreiden.
Maargoed ik zou gewoon uit de buurt van open water blijven tijdens onweer, vooral omdat de kans redelijk aanwezig dat jij dan net het hoogste punt bent.
En nogmaals: Correct me if I am wrong.