Er zijn er maar zat in het oosten die zeggen dat het steeds "net niet"was. Maar je kunt het allemaal niet op de kilometer voorspellen, ik denk ook dat dat een reden kan zijn waarom Estofex bij onweer ook spreekt van "kans op onweer binnen 40 kilometer", zo gek veel nauwkeuriger is met de instabiliteit die nu eenmaal aan onweer hangt wellicht ook niet mogelijk op een paar uur vooraf. Je kunt denk ik ook niet meteen zeggen "we hebben niks gehad" als het op een kilometer of 5 voorbij trekt. Lijkt me met de huidige middelen spot on.
En we blijven wachten, van de opklaring geen spoor meer, grauwe massa boven me, niet erg veel tekening in de wolken, herfstlucht.
Bij een aantal buien in het land is inmiddels ook onweer gemeld. Boven Frankrijk hebben de buien aan de voorzijde van het koufront een intensieve lijn gevormd. Er zijn daarbij windstoten gerapporteerd van 80 tot 90 km/uur. Deze zware buien hebben België inmiddels bereikt en trekken omstreeks 17:00 uur de grens met Nederland over. De kaart hiernaast geeft de situatie om 15:30 uur weer, met het lagedrukgebied boven de Britse Eilanden, het warmtefront dat vanochtend is gepasseerd (rood) en het koufront dat in de komende uren volgt (blauw)."
Beste Marga,
Ik wil echt geen roet in het eten gooien maar aan de kaarten te zien en de huidige situatie lijkt het me beter dat je alvast een klaagtopic opent want ik denk dat heel veel mensen vooral in het westen van een koude kermis thuis zullen komen (alweer).
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
Wolken drijven snel over met af en toe hele donkere wolken,
We sit and wait
| Gewijzigd: 10 augustus 2014, 16:45 uur, door sneakypam
Graag zien we er wat foto's van!