Daar was wel sprake van gister bij L1 (limburgse zender) nou moet ik erbij zeggen dat die er vaker naast zitten dan dat ze het bij het rechte eind hebben.
Citaat van Tatanka, zondag 10 augustus 2014, 12:31 uur Tis net 12 uur geweest en het warmte front moet nog passeren en is het deels aan het doen in de gelderland hoek al bijna 24 graden.... Bedankt voor de uitleg trouwens jij hebt er vermoedelijk betere kijk op en meer verstand van dan mij. Omdat het hier nu steeds meer begint te waaien en de temps juist weer iets daalde dacht ik dat het niet haalbaar zou zijn de 25 graden.
Berichten samengevoegd door Sanwa | Gewijzigd: 10 augustus 2014, 15:22 uur, door Marga
Bedankt voor de uitleg trouwens jij hebt er vermoedelijk betere kijk op en meer verstand van dan mij. Omdat het hier nu steeds meer begint te waaien en de temps juist weer iets daalde dacht ik dat het niet haalbaar zou zijn de 25 graden.Pin me dr niet op vast ik ben ook maar een amateur weerliefhebber maar het Warmte front is bezig met passeren...voor de zon had je vandaag toch al niet veel moeten rekeken dus opwarming surface based.
De warmte zit op Mid-level
Warme lucht is lichter dan koude lucht. Daarom schuift de warme lucht over de koude lucht heen. Hierdoor ontstaan ver van het front, hoog bovenop de koude lucht, eerst hoge vederwolken (cirrus) en later vaak schapenwolken (altocumulus) en uiteindelijk dichtbij het front een uitgestrekte wolkendeken (stratus of nimbostratus). Uit nimbostratuswolken kan lange tijd regen of motregen vallen, die ontstaat doordat de warme vochtige lucht door het opstijgen afkoelt en het water erin na condensatie uiteindelijk als regen naar beneden valt. Doordat de koude wig onder de regenende warme lucht zo vlak verloopt, kan het over grote gebieden en dus op een bepaalde plek veel langer regenen dan in een koudefront. Uit stratusbewolking valt in tegenstelling tot nimbostratus meestal niet zoveel regen.