Zal dus een heerlijk kort nachtje worden denk ik... kreeg net al via buienalarm dat er straks zware regenval aankomt hier. Ach, voor de tuin is het geen ramp, zolang ik er maar niet door hoef te fietsen, wat ook niet hoeft gelukkig
Wauw! Die foto erbij, enorm cool! Komt zo toch wel al dichterbij dan dat je naar stormchasers kijkt.
Laat dat hier ook maar gebeuren, overdag. Heb toch nog vakantie!
| Gewijzigd: 8 augustus 2014, 22:42 uur, door Marga
gaaf maar erg ... En dat terwijl ik zojuist uit bertogne terug kom van vakantie. Gelukkig droog alles ingepakt, maar had het graag aanschouwd! | Gewijzigd: 8 augustus 2014, 22:43 uur, door Marga
Inderdaad en kijk de map van weerplaza eens! Zou bijna de auto pakken! | Gewijzigd: 8 augustus 2014, 22:43 uur, door Marga
Ik zie net Frans24 iets posten over wolkhoogte. Die pagina heb ik idd gevonden op buienradar.nl, maar wat wilt dit zeggen?
En wat heeft de hoogte van wolken te maken met de buien die er 'in' hangen?
Ik zie net Frans24 iets posten over wolkhoogte. Die pagina heb ik idd gevonden op buienradar.nl, maar wat wilt dit zeggen?
En wat heeft de hoogte van wolken te maken met de buien die er 'in' hangen?
Hoe hoger de wolk hoe activer het onweer het geen wat frans net liet zien is nog aan het opbouwen om half 11....nou ook doorzetten wat ik heb de ogen al weer skeel in de kop.
Ik zou ook nog zo met je mee gaan! hahaha
Helaas morgen werken :p
| Gewijzigd: 8 augustus 2014, 22:43 uur, door Marga
Als de bui hoog is, heeft de bui dan ook potentie om meer kilometers te maken? In de zin van tot Nederland komen bijvoorbeeld? (morgen, of vannacht nog?)
10km is wel erg hoog.....
| Gewijzigd: 8 augustus 2014, 22:44 uur, door Marga
Volgende uren
De aanwezige buien verplaatsen zich naar het noordnoordoosten. Hierdoor zijn er buien en onweders mogelijk over het oosten van de provincie Luik. Andere buien bereiken ondertussen ons land via Frankrijk. Zij kunnen intens en onweerachtig zijn in het zuidoosten.
Ik kijk vooral naar het gebied in Normandië, komen toch enkele lekkere pitjes in. Wel nog geen ontladingen.
Als de bui hoog is, heeft de bui dan ook potentie om meer kilometers te maken? In de zin van tot Nederland komen bijvoorbeeld? (morgen, of vannacht nog?)
10km is wel erg hoog..... Amerikaanse supercellen gaan met gemak over de 14 km hier ook wel mits de waardes er naar zijn voor vandaag niet meer....laast nog 1 van 16km bij een nebraska Supercell...en dat heeft niks met kilometers te maken van terein winnen...dat is gewoon de level of free convenction
Oke! Tnx voor de info. Ik stel nog wel vaker zo'n soort vragen .
Erg leerzaam zo'n 'zelfstudie' :p
| Gewijzigd: 8 augustus 2014, 22:42 uur, door Marga
"eem" Alleen echte Drenthen weten dat Tatanka daarmee eigenlijk "even" bedoeld