Kantelen of draaiing?
Ik heb het idee dat ongveer op de hoogte van Zuid-Limburg de noord-oostelijke stroming uit Frankrijk wat meer naar het noorden afbuigt, het meeste zal dan al voorbij Nederland liggen
Misschien dat de pitjes bij Belgisch Limburg en Luik nog wat gaan doen, de Ardennenpitjes zullen Nederland grotendeels missen lijkt het, misschien Vaals maar dat is het dan ook.Het laag draait Jcroon en het Kf kantelt in de draai van de laag..daarom maakt het ook lastig...het is zeg maar een lijn in de molen die naar dld lijkt te gaan...maar uiteindelijk weer meer nl in zwiept...hoe korter op de as etc etc @ effect....we gaan zien maar gezien de late waarschuwings laat ik het even rusten nou...
| Gewijzigd: 8 augustus 2014, 19:19 uur, door Tatanka
Dit maakt het lezen van de topics er echt niet leuker op.
Code geel houdt in, dat er een MOGELIJKHEID bestaat op onweer.
Code geel is geen GARANTIE op onweer.
voor de rest wordt het nowcasten de verschillen in neerslagsommen/onweer verschilt per plaats
Klopt, de waarschuwing van Overijssel is ook veranderd van 01.00 uur gedurende 7 uur naar 03.00 uur de gedurende 6 uur.
Wat we best volgend op de radar is het gebied in de cirkel en het droge gebied ervoor, daar onstaan af en toe wat gebiedjes die snel weer uitdoven.
Misschien kan er straks zicht wel iets doorzetten. Dat we nog een bak water gaan krijgen, daar twijfel ik niet aan.
Maar onweer? Ik weet het niet, slecht buikgevoel over momenteel
Maar onweer? Ik weet het niet, slecht buikgevoel over momenteel
Daar heeft zich ineens weer een trog gevormt tussen de modellen door wie weet....het kan nog wel hoor is weer een trigger. Maarja er is al heel wat gepasseerd aan trigger zou dit hem dan worden. Ik weet het momenteel ook ff niet knmi zegt dit ook weer in hun stukje
Bovenluchtforceringen zijn aanvankelijk nog zwak: sterkste warmte-advectie komt vanmiddag boven zee te liggen, PVA is vanavond nog niet noemenswaardig, pas komende nacht op het koufront.vanavond en vannacht op nadering van het koufront aanhoudend stevige buien die door de schering en de forcering van koufront en hoogtetrog lang kunnen blijven bestaan
r
| Gewijzigd: 8 augustus 2014, 20:20 uur, door Tatanka