Lol ze zijn juist het meest in de late avond>>>> Ook vanavond/vanacht op nadering van het koufront aanhoudend stevige buien die door de schering en de forcering van koufront en hoogtetrog lang kunnen blijven bestaan. | Gewijzigd: 8 augustus 2014, 12:51 uur, door Tatanka
Marga: En uiteraard is ook dit artikel van MeteoGroup in het nieuwsgedeelte van het forum te lezen: http://www.onweer-online.nl/forum/topic/41070/berichtgeving-onweer-noodweer-26-30-juli-2014/435645/#message436754 | Gewijzigd: 8 augustus 2014, 14:51 uur, door Marga
Mvg tatanka
Ik ben bang dat die buien de boel gaan verpesten, het kan volgens mij niet voldoende opwarmen (wat donderdag wel het geval was).
Afwachten maar...
Onweer komt middels warme luchtsoort en niet vd opwarming hier niet surface based maar op middelbaar niveau nou echt pleite
Een eerste segment (warme sector) trekt actueel over onze regio en gaat al gepaard met gefragmenteerde neerslag en lokaal een donderslag (in de mid levels is de opbouw latent onstabiel in de warme sector). Dit gebied trekt verder NE waarts waardoor we terecht komen ten westen van het front. Evenwel komt reeds het warmfront binnen van een tweede golf vanuit FR. | Gewijzigd: 8 augustus 2014, 13:03 uur, door Tatanka
Edit: Het journaal zet de kansen ook op het midden. | Gewijzigd: 8 augustus 2014, 13:15 uur, door Myrthe van de Veen
Het wordt echter vaak met elkaar geassocieerd terwijl dit echt niet het geval is.
Even een voobeeld: zwaarste onweer dit jaar gehad in januari bij 10 graden met zeer veel schade tot gevolg
Het wordt echter vaak met elkaar geassocieerd terwijl dit echt niet het geval is.
Even een voobeeld: zwaarste onweer dit jaar gehad in januari bij 10 graden met zeer veel schade tot gevolg
Bedankt voor de info. Wist ik ook niet, associeerde het ook altijd met warmte
Ik begin het zelfs spannend te vinden!
Welke sites kijken jullie zoal op om de kansen in de buurt in de gaten te houden?
Edit; als ik naar buienradar kijk, zou hier heelwat moeten aankomen. Als ik naar buiten kijk zie ik gewoon lichtgrijze bewolking,
Ik begin het zelfs spannend te vinden!
Welke sites kijken jullie zoal op om de kansen in de buurt in de gaten te houden?
Edit; als ik naar buienradar kijk, zou hier heelwat moeten aankomen. Als ik naar buiten kijk zie ik gewoon lichtgrijze bewolking,
onweer-online, gfs, wetterzentrale, noodweercentrale, estofex etc.
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
Als je nu naar de radar kijkt heeft het ZO ook de eerste onweer.