Deze foto is niet meer beschikbaar
Storm boven Nice, foto 29 juli 2014. © afp.
Onze zuiderburen stevenen af op een triest record: Frankrijk beleeft de natste zomer in 55 jaar. Slecht nieuws voor het toerisme, want de late beslissers laten het land nu massaal links liggen.
Zelfs aan de anders zonovergoten Azurenkust viel het weer in juli lelijk tegen. Zo telde Nice 10 onweersdagen, tegenover 2 in een normale zomermaand. Augustus belooft weinig beterschap. Enkele regio's, zoals de Charente, Bretagne, Normandië en Nord-Pas-de-Calais ontsnapten tot nog toe wel aan de kwakkelzomer.
Bron: HLN
Ik ken mensen die naar zuidwest frankrijk zijn geweest. Ze zaten ook in de regen en frisse maxima's.
Vrienden van ons zitten nu aan het como meer in Italië = zelfde liedje. Veel regen.
bijna 48 uur regen gehad van maandag tot woensdag. En het zou nog aanhouden tot donderdag.
Besloten om woensdag de vakantie af te breken en terug te keren naar Nederland..
He balen is dat he..
''10 onweersdagen in Nice ipv 2'' Dat vind ik geen probleem hoor
Op de weg naar Frankrijk, vorige week zaterdag hebben we leuk onweer onderweg gehad... met een aantal fraaien CG's!! en een waterbom..
| Gewijzigd: 5 augustus 2014, 18:12 uur, door Marga
Vorig jaar zaten we ongeveer in dezelfde streek en toen was het bakken en braden.
Nu hadden we een 2-tal dagen eerder bewolkt weer. 's Morgens en 's avonds was het nogal fris vanwege de Mistral.
Mij hoor je echter niet klagen. Het waren aanvaardbare temperaturen. Temperaturen waarbij bezoeken aan steden en dorpjes nog mogelijk bleven.