Zul je net zo zien, woonde ik in Lemelerveld ging het hier los en nu woon ik hier en komt er niks ghehehe. Woon in Angelslo dus zit wel aardig goed geloof ik of niet. | Gewijzigd: 2 augustus 2014, 21:05 uur, door Marga
Ik meen al gerommel te horen van die bui...komt ook een donkere wolk aanzetten.
Mijn plantjes zijn blij dat ik ze water geef anders waren ze al verdord.
Ik meen al gerommel te horen van die bui...komt ook een donkere wolk aanzetten.
Bui is nog een klein beetje in tact, ben benieuwd. Edit: het rommelt weer | Gewijzigd: 2 augustus 2014, 21:33 uur, door weerweer
De buien in frankrijk lijken ook uit elkaar te gaan vallen en verdwijnen,
Ik had voor hier eerlijk gezegd ook niets verwacht vandaag.
Op naar de volgende kansen!
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Op na het najaar??
Hou op hoor! het is 2 aug! nog genoeg mogelijkheden voor deze zomer!
De temperaturen houden goed aan zomerse waarden voor de komende weken, Wie weet wat we volgende week ''weer'' treffen!
| Gewijzigd: 2 augustus 2014, 21:28 uur, door T. Faasse
Ja ik hoop ook dat het eens wat wordt. Maar in het najaar onweert het toch een stuk minder? Je bedoelt dan september of zo? Overigens buien vanuit het zuid westen heb ik ook altijd verkeerd begrepen. Ik ging er altijd vanuit dat het dan in het uiterste zuid westen onweerde en dat dat dan bijvoorbeeld naar het noord oosten opschoof. Ik ben er nu (helaas) achter dat deze trekrichting welliswaar klopt, maar dat onweer meestal pas voorbij het zuid westen van Nederland activeert. Voor bijvoorbeeld midden Nederland komen de buien dan nog steeds vanuit het zuid westen opzetten. Wanneer je het plaatje bekijkt van de ontladingen boven Nederland van 2 aug. dan zie je dit patroon ook terug. Bij mij trokken eind van de ochtend wolken over in noordelijke richting die je dan een stuk verderop ineens de hoogte ingaan.
De donder compilatie staat op de hoofdpagina van onweer online, dus voor de mensen die na willen genieten of iig ff wat cyberdonders willen horen na dat ze de boot hebben gemist qua onweer...
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder
Vandaag viel hier erg tegen, maar 1,5 mm gevallen en van het onweer heb ik niets mee gekregen omdat ik niet thuis was. je mag nit zeuren, hier een licht buitje gehad en geen onweer. alle gravelden in de omgevng zijn geel/bruin aan het worden door de droogte. Dus hier is best wat regen nodig. in juli viel hier maar 20 mm regen. Hoop nog op een bui vannacht