Als dat zo is dan is het mooi *** voor hier weer.
Daarna verwachten ze een ''plaatselijke bui mogelijk met onweer in het zuiden '' oftewel er zou niks benoemswaardig meer komen in deze regio?
Net een paar druppels gehad temp staat hier nog op 25+
tot nu toe vind ik het erg tegenvallen. behoorlijk zelfs. Verder zal ik niet meer klagen vandaag.
| Gewijzigd: 2 augustus 2014, 16:11 uur, door Marga
Stats 2016 = 2 (30/5)
Stats 2015 = 5
Stats 2014 = 8
Ik vrees ook dat dit het wel was. Zoals ik al eerder aangaf moeten wij ons in deze regio niet bezighouden met buien uit Belgie/Frankrijk of zelfs ook maar Limburg/Brabant. We kunnen zo wel genieten van een lekker zonnetje. Ook prima wat mij betreft als ik Buienradar bekijk. | Gewijzigd: 2 augustus 2014, 16:12 uur, door Marga
Denk dat de hondsrug voor ZO groningen weer roet in het eten gooit zoals gewoonlijk ..... snif ......
Weer over die die hondsrug. das een fabel 1e klas..en ik kan je ook laten zien waarom het hier wederom niet lukt......het staat gewoon beschrieven in de guidance tis maar net hoever je dr in wil verdiepen,
Vanmiddag passeert een vore (thermisch laag) met vlak daar achter een minder actieve occlusie. Op beide systemen ontstaan (onweers)buien voornamelijk door dagelijkse gang, maar worden weer tegengewerkt door een intensiteit toenemende zwakke jet Deze zone verlaat vannacht het noordoosten. | Gewijzigd: 2 augustus 2014, 16:10 uur, door Tatanka
EDIT: idd code oranje! | Gewijzigd: 2 augustus 2014, 16:13 uur, door T. Faasse
Toelichting Een gebied met zware regen- en onweersbuien trekt momenteel over Noord-Holland en de het westelijk Waddengebied. Bij de buien zijn ook hagel en zware windstoten mogelijk.
Ook elders komen enkele regen- en onweersbuien voor, deze zijn echter minder zwaar. trekken van zuidwest naar noordoost over het land. Deze buien kunnen gepaard gaan met hagel en (zware) windstoten.
Denk dat de hondsrug voor ZO groningen weer roet in het eten gooit zoals gewoonlijk ..... snif ......
Weer over die die hondsrug. das een fabel 1e klas..en ik kan je ook laten zien waarom het hier wederom niet lukt......het staat gewoon beschrieven in de guidance tis maar net hoever je dr in wil verdiepen,
Vanmiddag passeert een vore (thermisch laag) met vlak daar achter een minder actieve occlusie. Op beide systemen ontstaan (onweers)buien voornamelijk door dagelijkse gang, maar worden weer tegengewerkt door een intensiteit toenemende zwakke jet Deze zone verlaat vannacht het noordoosten.
Alles leuk en aardig maar tis wel frapant kijk maar op de diverse kaartjes over bv neerslag en ontladingen ( ff kwijt waar die dingen stonden ) tis hier nogal knap droogjes maar volgens mij staat er op de grens hiero een onzichtbaar hek ofzo die &^$#@ buien willen gewoon niet verder dus mijn oproep.... Menschen van drenthe verzameld uwe en blaas den buien dezen kant op... ( ok dat ging nergens over ... toch wel leuke poging om oud nederlandsch te typen toch )
De Duitse weerdienst geeft ook code Oranje langs de hele Nederlandse grens.
En de Duitsers zijn meestal beter in het voorspellen dan NL.