| Gewijzigd: 2 augustus 2014, 14:01 uur, door Marga
Verder weet ik niet wat ons te wachten staat....
Yep, lekker weer vanmiddag en ik durf op dit moment eigenlijk nog niet verder dan een half uur of zo vooruit te kijken. Ik ga maar weer naar buiten nog zat te doen in de tuin geloof ik.
Ik denk dat het allemaal in België en Nederland moet ontstaan... En de waarschuwing loopt tot 10 uur vanavond, er kan nog zat gebeuren. | Gewijzigd: 2 augustus 2014, 13:46 uur, door markHt
dan denk ik toch dat het oosten goed zit, het is hier en in een groot deeel van belgie zeker niet erg warm | Gewijzigd: 2 augustus 2014, 14:01 uur, door Marga
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
MODELBEOORDELING:
In feite zijn alle structuren beschreven in de synopsis actueel in de modellen terug te vinden. Wel lijkt de activiteit van de buien weer wat minder te worden. Kouw komt lager uit en ook lijken de buien minder geclusterd en de band met buien smaller. Deze tendens is in verschillende parameters terug te vinden
Aandachtspunten.
WIND:
Bij buien kans op windstoten, maar onder de 41 kn.
BEWOLKING:
Bij buien Cb 2000-4000 voet en toppen FL370. Bij de trog komt Harmonie vannacht en met een stratus/mist-signaal. Langs de oostgrens morgen mogelijk weer enkele Cb?s
NEERSLAG:
Van het zuiden en zuidwesten uit onweersbuien, lokaal met hagel. CAPE van 1000-2000 J/kg, en een effectieve schering rond 30 knopen. Convectiemodus: goed georganiseerde Multicells, wellicht in lijnvorming. Maar vanmiddag in het zuidwesten alweer Cape-waarden <200. Vanavond in het noordoosten hoge Cape-waarden, maar daar vallen geen buien. Direct na passage van de buien volgt een band met meer stratiforme neerslag (de trog) met kans op lichte motregen. Mogelijk door dagelijkse gang morgen weer activerend in het oosten.
Bron: KNMI
oftopic: kan iemand mij uitleggen waarom de browser mijn foto in 10voud upload als ik een foto upload? =(