Ik heb nog eens wat terug gezicht en niet net doen alsof "het KNMI" er naast zat, dat komt alitjd over als "alleen het KNMI zat er weer naast". Meerdere weerbronnen zaten er naast. Zo had Estofex het level 1 lijntje wel keurig over de halve Veluwe liggen maar de bolletjes voor etxreem veel regen lagen ook daar vooral op het westen van het land.
Citaat van Citaat van Mrkos, vrijdag 1 augustus 2014, 22:31 uur Karim heeft ook wel eens een Level 4 gegeven ( laatst nog ) en dat was ook niks, dus hopelijk is het andersom nu Idem.
"Missers"uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.
Maar Karim zit er wel erg vaak goed op dus die ene uitzondering op de regel hebben we kennelijk al gehad.
Zeg nooit nooit, maar ik verwacht in het westen geen onweer. Maar laten we hopen van wel
Zeg nooit nooit, maar ik verwacht in het westen geen onweer. Maar laten we hopen van wel
Ja, mss na de opklaringen
Vooral na de middag en 's avonds kunnen die onweersbuien in het centrum en het oosten van het land hevig worden met plaatselijk kans op hagel, stevige rukwinden en veel neerslag. Ja nu schiet me een vraag te binnen:
"Hevige onweersbui"
Is dat een Hevige bui met onweer of is dat een bui met hevig onweer?
Of een hevige bui met hevig onweer?
"Hevige onweersbui"
Is dat een Hevige bui met onweer of is dat een bui met hevig onweer?
Of een hevige bui met hevig onweer
Hevige regenval, hagel, zware windstoten en hevig onweer. Zoiets denk ik. | Gewijzigd: 2 augustus 2014, 12:54 uur, door Marga
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten