Volgens Buienradar vanaf 12:00 (Renesse) en Middelburg al om 11:00 uur. Haha maar dat zegt natuurlijk niets.
Blijft nowcasten vandaag!
| Gewijzigd: 2 augustus 2014, 01:21 uur, door Floris-Jan
*doorhalen wat niet van toepassing is
Yes miss devilish Of is het misses?
Anyway, ik denk dat NL morgen wel een leuke onweersstoring kan gaan krijgen. Het zal niet de eerste keer zijn.
Wanneer dancevalley bezig is, is het ,met uitzondering van vorig jaar, bijna altijd raak geweest.
Dat zegt toch wel iets. En misschien zijn de kansen nu nog niet "je van het" maar extremen als waarschuwing komen
meestal pas kort van tevoren. Ik geef de kansen morgen een 8 op de schaal van 10 gezien ook de warme dag.
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
Herinner je 2004 nog? IIIIIEEEEEE ik krijg kippenvel wanneer ik er aan denk haha.
Maar goed het zijn verdeelde meningen want ik zie net zelfs dat Wetterzentrale de meeste neerslag over het uiterste westen en noord-westen laat trekken. Waar daar de dikke cape + lifted juist in het midden en oosten van het land ligt beiden omstreeks 15Z (18:00 NL tijd).
Als beiden nou even uitkomen is het Piet's prijspaleis hier in Gouda morgen
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
Is een erg fraai aangezicht. Ik heb het 2 keer mogen meemaken! Mag vandaag/morgen ook best wel weer
| Gewijzigd: 2 augustus 2014, 01:48 uur, door Floris-Jan
Regio kluisbergen: Hier een pittige bui gehad ts 1u en 1.30. Wel geen onweer, maar water viel behoorlijk hard. | Gewijzigd: 2 augustus 2014, 08:59 uur, door Marga
MODELBEOORDELING:
De convergentiezone is complex omdat er kort na passage nog een band met bewolking passeert die historisch gezien toe te schrijven valt aan een occlusie. In dwarsdoorsnedes is die structuur ook te zien. Wat opvalt is dat de meeste activiteit tussen deze band en de convergentielijn optreedt en niet op de convergentielijn zelf. Het is ook de vraag of het overal gaat lukken om convectie vanaf de grond te krijgen. Overige (hoogte)forceringen zijn eveneens niet heel duidelijk, op het (iets) naderbij komen van een hoogtelaag en een oude occlusie (rechter ingang jet?).
Aandachtspunten:
WIND:
Bij buien kans op zware windstoten. Harmpnoe
BEWOLKING:
Bij buien Cb 2000-4000 voet en toppen FL370. Bij het koufront komt Harmonie met een stratussignaal.
NEERSLAG:
Actueel zeer lokaal enkele geïsoleerde buien, vooral boven het westen van de FIR ook met onweer. Verder geldt vandaag een CAPE van 1000-2000 J/kg, en een effectieve schering rond 30 knopen. Convectiemodus: goed georganiseerde multicells, wellicht in lijnvorming. Vandaag van het zuiden en zuidwesten uit onweersbuien, lokaal met hagel. Direct na passage van de buien volgt nog een band met meer stratiforme neerslag. Bij het koufront weinig neerslag, kans op lichte regen. INDECS geeft grootste kansen op onweer in de zuidelijke helft en dit valt m.i. vooral door te voeren op de timing van het doorkomen van de convergentielijn. Kansen inmiddels wel afgebouwd naar 15-20%.
ZICHT:
In buien matig tot slecht.
TEMPERATUUR:
Vandaag vooral in het noorden en oosten kans op tropische temperaturen (T850 nog 1 a 2 graden hoger dan gisteren, toen 28 C in Nieuw-Beerta). Harmonie heeft dit het beste. In de zuidelijke helft verkoeling door buien en het omgaan van de wind. Zondag 20-24 graden. De nachten blijven warm.
Bron: KNMI
Ik denk dat je wel erg hoog inzet met level 2 of 3. Ik vermoed dat zelfs een level 1 niet eens gehaald wordt.