Veel mooie bliksems flinke donders en mooie dreigende luchten, wat wil je nog meer
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder
Heb dit topic nooit gezien, maar ook ik was op deze dag in Oostenrijk en stond toevallig ook op een camping aan de Ossiachersee! Was op dat moment echter in Villach stad waar de Villacher Kirchtag (grote kermis/feestweek) in opbouw was en ik voor een opdracht foto's van moest maken. Het resultaat van onderstaande foto's was vooral héél veel regen en een aantal flinke klappen en het spreekt voor zich dat de opbouw tijdelijk stil gelegd werd. Ergens in die periode heeft het ook een keer in de nacht geonweert, heel dichtbij een gigantische rotklap die ik door het bijzondere geluid van mijn leven niet meer zal vergeten (alsof in een hele diepe put 3 bommen afgingen). Wellicht heb je die ook gehoord Lako, mocht je in de buurt van Camping Berghof of Camping Mentl gestaan hebben. Heb het even terug gezocht, die klap was op 5 augustus 2014 om 00:56 uur
Mooi filmpje trouwens van TS. Ik kom ieder jaar in de zomer in Oostenrijk (Ossiachersee) en maak ieder jaar weer wel een paar heftige onweersbuien mee. In de zomer van 2013 en 2012 zelfs enorme hagelbuien gehad, ik had 350 pitten in mijn auto zitten (heb nog steeds medelijden met de persoon die ze handmatig 1 voor 1 heeft moeten uitdeuken ). Mocht er interesse voor zijn kan ik nog wel wat foto's en filmpjes opzoeken. Hierbij dus de foto's van Villach:
Ik zie nu dat bovenstaande foto's van 26 juli waren.
Heb ook foto's van 16 en 20 juli, gemaakt met mijn telefoon aan de Ossiachersee. Meer dan grijze luchten zijn hier echter niet op te zien:
En tot slot nog een foto'tje van 2 augustus:
| Gewijzigd: 29 november 2014, 03:58 uur, door Justin
Twee foto's hierboven: Mölltaler gletsjer
Weissensee
Buienlucht
Kwaliteit is niet zo best, gemaakt met mijn mobiel
Vorig jaar ben ik ook op de Mölltaler gletscher geweest, het is inderdaad prachtig daar. Toen was het, zoals je zelf al aangeeft, een paar dagen boven de 40 graden. Op de dag dat voor de 2e keer in korte tijd het warmterecord in Oostenrijk werd verbroken (het was de warmste dag ooit met 40,5 graden) heb ik de gletscher bezocht, in je korte broek in de sneeuw lopen op ruim 3100 meter terwijl de snowboarders langs je heen roetsjen, bijzonder was het.
Bij terugkomst op de camping, in de namiddag, stond de meter nog op 52 graden (in de zon uiteraard). Daarna inderdaad een onweersbuitje, waarvan ik helaas geen foto's heb op onderstaande na:
Van jouw foto op de Mölltaler heb ik een vrijwel gelijke foto uit 2013, heb ze even vergeleken en het is duidelijk dat er vorig jaar net iets minder sneeuw lag (niet zo gek met 20+ temperaturen op de berg):
Sneeuwmuur op sommige punten hoger dan 4 meter:
Zelfs het water was nog deels bevroren: