Op het strand van Venice Beach, bij Los Angeles, zijn minstens tien badgasten getroffen door de bliksem. Een 20-jarige man heeft het niet overleefd. Een ander slachtoffer ligt nog in kritieke toestand in het ziekenhuis. Venice Beach werd gistermiddag rond 2.30 uur verrast door noodweer.
Zowel zwemmers als mensen die over de promenade liepen, werden geraakt door de bliksem. Het jongste slachtoffer was 15 jaar. Veel slachtoffers werden zittend in het zand geholpen door hulpverleners en naar ziekenhuizen vervoerd, schrijft de Los Angeles Times. Getuigen spreken van een 'enorme bliksemschicht' en het 'hardste onweer dat ze ooit hadden gehoord'.
Bron: RTL Nieuws / ANP
Deze foto is niet meer beschikbaar
Strandwachten bij één van de slachtoffers op het strand in Venice Beach © reuters.
Op Venice Beach, vlakbij de Amerikaanse stad Los Angeles, zijn veertien badgasten getroffen door bliksem. Eén van hen is overleden.
Volgens Fox News vielen er dertien gewonden en een dode. Een 20-jarige man werd in het water gevonden en naar het ziekenhuis gebracht, waar hij aan de gevolgen van de blikseminslag overleed.
De slachtoffers werden zittend in het zand geholpen door hulpverleners en naar lokale ziekenhuizen vervoerd. Volgens de lokale brandweer waren velen van hen vooral geschrokken en zullen ze geen blijvende schade aan de inslag overhouden.
Stuart Archer werd getroffen tijdens een spelletje volleybal. "Ineens was er een enorme lichtflits en voelde het alsof iemand me op mijn achterhoofd sloeg", vertelde hij aan KABC-TV. "Ik viel om en toen ik om me heen keek, zag ik andere mensen ook omvallen."
Bron: HLN