Op zeer korte tijd de straten blank
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
In Heerlen zuid liggen overal takken en complete bomen om ( sommige op nog geen 20 cm van de grond geknakt ) flinke water overlast, de bomendienst heeft flink wat te doen vandaag hier. helaas net te laat vertrokken om de bui in zijn volle glorie te zien, en toen brak me ook nog de stang voor de ruitenwisser dus komende tijd ff niks te chasen.
Die bui lijkt stil te hangen boven weert - someren.
Pff bui deactiveerd hier, en activeert richting weert. Maarja wateroverlast hoef ik hier niet. | Gewijzigd: 30 juli 2014, 17:33 uur, door Marga
In Heerlen zuid liggen overal takken en complete bomen om ( sommige op nog geen 20 cm van de grond geknakt ) flinke water overlast, de bomendienst heeft flink wat te doen vandaag hier. helaas net te laat vertrokken om de bui in zijn volle glorie te zien, en toen brak me ook nog de stang voor de ruitenwisser dus komende tijd ff niks te chasen.
Was een flinke bui: 30mm in 20 minuten opgevangen, zo ongeveer van 15:50 tot 16:10 uur.
Hier in Welten zijn wat bomen omgewaaid, maar vooral veel flinke takken afgebroken.
De wegen zijn inmiddels weer vrij.
Alles zakt stilletjesaan naar het zuiden en ik zie niet direct nieuwe buien ontstaan.
Maar je weet natuurlijk nooit met onweer maar persoonlijk zou ik er geen hoop meer op vestigen
bron: Unwetterzentrale Dat stelt allemaal niet zoveel voor.....
Citaat van L1 weer L1 Weer @L1weer
Net gemeten in Kessel-Eik 64 mm regen in 3 kwartier:extreem,dat heb ik hier nog nooit meegemaakt! #wateroverlast #noodweer 17:30u #L1 radiovalt mee ja heb je 2 uur later nog een tweet gevonden
| Gewijzigd: 29 juli 2014, 20:32 uur, door Tatanka
Hier in Welten zijn wat bomen omgewaaid, maar vooral veel flinke takken afgebroken.
De wegen zijn inmiddels weer vrij.
Aha ook een Weltenaar :p cool. was echt bizar toenstraks, reed over de kennedylaan toen net alles gebeurd was bij welterhof stond het water zo hoog dat niemand er door reed, ik wel en scheelde niet veel of het water liep de auto in....heb nog nooit zo'n chaos gezien na een bui....
Van 29/07 21u tot 30/07 05u : Vanavond en vannacht kunnen er aanvankelijk nog enkele felle buien voorkomen, soms vergezeld van onweer in de provincies Limburg, Namen, Luik en Luxemburg en het oosten van Brabant. Geleidelijk aan worden de buien minder intens en zullen later vannacht verdwijnen.