ik weet niet waar jij in Eindhoven was maar ik heb toch een half uur flinke regen gehad.
http://www.focus.de/panorama/welt/live-ticker-zum-unwetter-die-schweiz-geht-unter-hier-erwischt-es-deutschland_id_4022012.html
https://twitter.com/search?f=realtime&q=m%C3%BCnster&src=typd
Hier in Glanerbrug hebben we af en toe wat gerommel gehad, maar geen weerlichten. Net een heel normaal regenbuitje gehad, de eerste vandaag. 70 km verderop hebben ze een "zondvloed". Zo lokaal kan onweer zijn.
Nu is er ook wat gerommel te horen en net één minuut geleden eerste weerlicht. Misschien dan toch?
Alle activiteit is er nu wel zo'n beetje uit en ik denk ook niet meer dat het gaat activeren. Morgen nieuwe kansen voor het (aldus de verwachtingen) zuidoosten. Hier word de hectische dag afgesloten met een prachtige zonsondergang. | Gewijzigd: 28 juli 2014, 21:42 uur, door weerweer
Bedankt, Jammer
Stiekem blijf ik toch hopen | Gewijzigd: 28 juli 2014, 21:45 uur, door Marga
...in all the LVL1 area (that surrounds the LVL2) a similar airmass is present showing mixing ratios of 10 to 12 g/kg that finally lead to values of 500 to 1200 J/kg of ML-CAPE. The difference of the LVL2 area is the lack of a pronounced confluence area. Nevertheless numerous storms should form especially in the afternoon hours. Due to the lack of a pronounced synoptical lift mechanism mostly mesoscale lift should trigger those storms. These are topography, old outflow boundaries as well as local convergence effects.
Those storms are able to bring excessive precipitation having a rather slow storm motions and ppws between 30 to 40 mm in most regions. Besides the precipitation also marginal hail and locally severe wind gusts cannot be ruled out.
While shear in most parts of the LVL1 area is below 10 m/s higher values can be found in the southernmost parts (Balkan area, northern Italy) where DLS (0-6km) has values between 10 to even 15 m/s. In those areas storms should be able to better organize. Thus large hail and severe wind gusts become a more pronounced threat.
valide à partir du: mardi 29 juillet 2014 - 11:00
jusqu'au: mercredi 30 juillet 2014 - 03:00
Enkele onweersbuien met kans op veel regen. Geldig: dinsdag 29 juli 2014 vanaf ca 14 uur gedurende ca 6 uur
Bedankt voor je update,
Ben stiekem al aan het kijken naar het weekend, is daar al meer over bekend?
Vroeg of laat in het weekend ?, gunstige of minder gunstige waardes?
Of is het daar nog te vroeg voor.....?
https://twitter.com/AabisZoo
Er is daar iemand in zijn eigen kelder verdronken. Op sommige plekken in Münster is 170mm regen gevallen. De brandweer is nog steeds water aan het wegpompen. Er zijn nog veel mensen die geholpen moeten worden, die staan op een lijst en moeten wachten op hun beurt. Münster is er het ergst aan toe, maar ook in andere delen van Duitsland is vreselijk veel regen gevallen en zijn records gebroken.
Tatanka heeft hier al Estofex laten zien. Hopelijk zullen de problemen vandaag niet al te groot worden bij onze buren in Duitsland.
Ben stiekem al aan het kijken naar het weekend, is daar al meer over bekend?
Vroeg of laat in het weekend ?, gunstige of minder gunstige waardes?
Of is het daar nog te vroeg voor.....?Is nog een beetje te vroeg voor. Maar ik denk dat zowel zaterdag als zondag kansen hebben.
Vanaf donderdag weten we meer.
Dat is inderdaad een wallcloud, en een fraaie ook!