Mocht ook wel, blauwe lucht komt hier opzetten met al af en toe een streepje zon
Meer regen en onweer hoeft niet we hebben al kunnen genieten in de ochtend,wel is de frame van mijn partytent doorgebogen en rijp voor de sloop. | Gewijzigd: 28 juli 2014, 16:58 uur, door bliksemdenhaag
Kwa onweer viel het hier nog mee.
Voor vanavond verwacht ik hier niet veel meer.
Stats 2016 = 2 (30/5)
Stats 2015 = 5
Stats 2014 = 8
Nee grapje hé, spijtig dat je schade hebt!
Hier eigenlijk een redelijk droge dag, enkel deze ochtend was het precies nog nat en heeft het even stevig geregend. Van onweer heb ik niets gemerkt.
Maar ik begin al voorzichtig naar volgend weekend te kijken
Jammer van de waterschade het dak lekt en paar straten verderop ondergelopen kelders
aantal supercell's : 0
aantal buienlijnen : 0
aantal MCS : 2
aantal single cell/Multi cell : 8
Ik heb een keer een meteo cursusdag gevolgd bij Meteoconsult Wageningen en daar werd datgene wat jij zojuist zegt benoemd in het rijtje "grootste fabels". Veel hoor je ook bijvoorbeeld dat de bui de rivier niet overkomt en weer terug komt... Heel simpel zeiden ze, de buien hebben een hoogte die wel 10-15 km hoog zijn. Moet je van die hoogte eens naar beneden kijken, dan kan je nog net de rivier zien liggen, maar het is niet meer dan een heel heeel klein slootje die geen invloed heeft op de bui.
Leek mij een heldere verklaring en sindsdien zie ik het dan ook als een fabeltje
ik denk het wel, want ik duitsland onstaan ook steeds meer buien zo te zien
de lucht begint hier wel te betrekken | Gewijzigd: 28 juli 2014, 18:01 uur, door Emmenaartje1
Een fabel of niet, dat 80% van de zware buien hier in dit gebied ( en ik volg dat nu al een jaar of 10 ) in elkaar zakken is niet te verklaren.
Tot op heden is er nog nooit een verklaring voor geweest. De een zegt hoogte verschil ivm veluwe postbank de andere door rivieren.
Ik zou het ook niet 100% weten.
Maar wat wel een feit is dat buien soms energie uit rivieren kunnen halen om door te groeien dat zie je vaak zat. Dan zou dat toch ook andersom kunnen?
Wel een interresant punt dit trouwens.
| Gewijzigd: 28 juli 2014, 18:53 uur, door Marga
Stats 2016 = 2 (30/5)
Stats 2015 = 5
Stats 2014 = 8