Klopt, ze zijn zandzakken aan het plaatsen, de dijk is het aan het begeven.
edit: Zolang het droog blijft zal hij niet doorbreken. | Gewijzigd: 28 juli 2014, 15:50 uur, door Marga
Klopt, ze zijn zandzakken aan het plaatsen, de dijk is het aan het begeven.
Hier in Katwijk staat het gemaal volaan te draaien om het bij jullie droog te krijgen er is een hoop water gevallen hier in Hollands Midden
| Gewijzigd: 28 juli 2014, 15:51 uur, door Marga
Toch vreemd:
Weerplaza kaartje van deze morgen wat ik eerder liet zien:
Dat is dan van 00:00 uur tot 11:40 uur.
En het kaartje KNMI website van de neerslag van gisteren 08:00 tot vanmorgen 08:00 uur:
Nu geeft het eerste kkaartje alleen maar aan wat er vanaf 00:00 uur egvallen is en niet gisteravond maar dat is bij mij wel te verwaarlozen, de bui van gisteren ging grotendeels langs, meer naar het oosten.
Ook het weerplazakaartje met gisteren laat een verschil zien, dat is dus wat volgens weerplaza vooral gisteravond gevallen is
Mijn dichtsbijzijnde weerstaion met continue meting is Gilze, weerplaza gisteren en vandaag tot 11:40 opgeteld is samen 31,3, KNMI voor een deel van die tijd veel meer.
Dat verschil is me al vaker opgevallen
hier schreeuwen de planten nog steeds naar water, en jullie daar hebben veel te veel water. Wat een verschil in zo'n klein land!
Ik had hierover een vraag.. Het is nu al een pittig tijdje warm geweest, en het Markermeer/Ijsselmeer is in die tijd ook opgewarmt. Maar toch lijkt de meeste activiteit eruit te gaan zodra ze het meer oversteken.
Nu weet ik dat bij een flinke plas water zoals het ijsselmeer de buien uitdoven als het water te koud is, maar is dit nog het geval? Het water zou zeker een graad of 20, 21 moeten zijn.
Ik begin zo ondertussen toch af te vragen of we in de buurt van leeuwarden nog onweer gaan krijgen.
het hele jaar nog geen onweer van betekenis gehad. Alleen in de verte 's nachts oplichtende wolken gezien afgelopen weken
Echter ben ik toch een beetje opgelucht dat we hier niet zo veel regen hebben alsl in het midden van het land
Toch kunnen we hier wel wat water gebruiken. Afgelopen nacht 8 mm in het regen glas.
De buien in duitsland lijken te activeren, misshien als die niet uitdoven voordat ze het noorden bereiken hebben we vannacht nog een kans op onweer.
Toch terughoudend hoopvol hierin. De laaste weken lukt het de buien niet om het noorden (frieland) goed te bereiken. Heel lokaal een bui geweest, geen grote complexen.
Voor iedereen die waterlast ondervindt, sterkte!
voor de rest : geniet lekker van het onweer.
Ben benieuwd wat voor mooie foto's er vanavond of morgen op de site staan
Daar houden we je aan, pffff wat een lucht kwam hier aanzetten zeg het was eerst geel een paar uur terug toen werd het langzaam zwart