Tropische dagen 2019: 13 (warmste dag: 25 juli 2019 met 41,5°C)
---
Onweersdagen 2020: -
Tropische dagen 2020: -
Hoogste temperatuur 2020: -
Gaan er nog buien ontstaan voor lisse? want ik krijg telkens maar niks
die onweerszone gaat vanacht niet over lisse kan ik geld op wedden
Onweer is bijna niet te voorspellen... Het kan maar zo zijn dat het westen de volle laag krijgt! | Gewijzigd: 27 juli 2014, 19:00 uur, door markHt
uhm ligt er aan waar in brabant. Waar ik woon is bijna nooit echt onweer en al helemaal niet de volle laag. Of het dooft uit boven de maas als het vanuit Duitsland komt of het dooft uit als het over de grens komt vanuit het zuidwesten. Zie deze bui ook weer. Wel geluk dat er nu iets ontstaat op een paar kilometer van mij af.
Deze discussie is al volledig uitgekauwd. Ik begrijp de teleurstelling van geen onweer krijgen (als Haagse) terwijl het aan de andere kant van het land flink tekeer gaat. Dit betekent echter niet, dat de verwachtingen "weer eens er naast zitten". In de verwachtingen wordt een mogelijke richting aangegeven. Omdat wij in het zuidwesten wonen, betekent dit dan niet gelijk, dat wij ook die buien krijgen. Het zuidwesten is groot.
Het is dan ook heel erg mager in het westen..maargoed nog even wachten tot het najaar en dan hebben wij juist de betere papieren.
Idd,nu maar weer ontopic | Gewijzigd: 27 juli 2014, 19:12 uur, door bliksemdenhaag
en in het najaar zijn de buien nooit zo zwaar in het westen als in het binnenland
maar ontopic: gaan er nog buien onstaan? omdat ze zijde dat er steeds meer buien kwamen opzetten.
Idd het zuidwesten is groot.
Hier tot nu toe nog geen onweer.
Zoals gewoonlijk langs Breda, vrolijk naar Tilburg.
Komt misschien door de bossen hier ofzo !
Hier nog niks dus.
Binnnen benauwd, buiten lekker fris. | Gewijzigd: 27 juli 2014, 19:32 uur, door MariekeBreda
Vanavond van het zuidwesten uit toenemende kans op een bui, datgene wat vanuit België kan binnentrekken. Capewaardes 1000-2000 J/kg, schering 10 kt. Meest singecel/pulsstorm. Komende nacht/maandagochtend laten de modellen nieuwe buiigheid vanuit het zuiden zien, gekoppeld aan het frontale systeem en de forcering rondom het hoogtelaag. Wel (behoorlijke) detailverschillen, maar patronen komen overeen. Cape-waarden 1000-2000 J/kg. windschering rond 20 kn; multicells. In de buien die later door dagelijkse gang ontstaan zien we nog wat meer schering (30-35 kn) en is ook lijnvorming van de multicells mogelijk. Bij alle exemplaren onweerskansen, maar voor laatstgenoemde de grootste kans. Harmonie komt met ontladingen tot max 180, al een aantal runs. Indexkansen voor grote aantallen ontladingen zijn ook niet groot. Aandachtspunt zijn de neerslaghoeveelheden. Hirlam en EC komen in de orde 20-40 en Hirlam een gebied 40-60 mm in 24 uur. Harmonie zit significant hoger, maar is vaak aan de zware kant met intensiteiten over te grote gebieden. Voorkeursgebieden voor vele neerslag op basis van de huidige modelruns zijn Brabant en ZH.
bron: kmni
Hier meerdere radars om te nowcasten http://members.home.nl/tianwa/noni/journaal/regenenonweer.html | Gewijzigd: 27 juli 2014, 19:34 uur, door Stormpie