Hopelijk wat voor het midden van t land of trekt het nr het oosten?
edit: Nog geen ontladingen maar de bui word groter | Gewijzigd: 27 juli 2014, 17:20 uur, door Coentjuh
Hopelijk wat voor het midden van t land of trekt het nr het oosten?
edit: Nog geen ontladingen maar de bui word groter
Als die blijft activeren is dit voor ons een bui om in de gaten te houden want hij zou ongeveer noord tot noordoost moeten trekken. Nu zitten de eerste ontladingen erin.
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Die bui boven Gouda ontstaan trekt in de goeie richting maar nog geen onweer erin gesignaleerd. hopelijk komt dat nog en anders maar ff duimen dat die buien vanuit Belgie nog zover noordelijk willen komen want snel trekt t allemaal niet...
edit - as we speak de 1e ontlading is er,de hoop stijgt | Gewijzigd: 27 juli 2014, 17:44 uur, door erik
Een constant gerommel hier en een stuk meer ontladingen dan het laatste halfuur/uur in die bui.
Edit: heel opvallend is dat het ten oosten van mij er heel dreigend uitziet (geen onweer en/of neerslag) en ten westen van mij het er gewoon grijs ziet (wel onweer en neerslag)
Edit 2: had het niet mogen zeggen, nu ook ten oosten van mij de eerste ontladingen | Gewijzigd: 27 juli 2014, 18:05 uur, door Sven
| Gewijzigd: 27 juli 2014, 18:13 uur, door BertD
Tropische dagen 2019: 13 (warmste dag: 25 juli 2019 met 41,5°C)
---
Onweersdagen 2020: -
Tropische dagen 2020: -
Hoogste temperatuur 2020: -
Vanavond zijn er nog opklaringen, maar vanaf het westen wordt het onweerachtig. Vannacht wordt het geleidelijk zwaarbewolkt, met regen of lokaal soms felle onweersbuien.
Hier wakkert de wind nu enorm aan! Ook is de hemel eidenlijk dreigend geworden!
Vanavond zijn er nog opklaringen, maar vanaf het westen wordt het onweerachtig. Vannacht wordt het geleidelijk zwaarbewolkt, met regen of lokaal soms felle onweersbuien.
Hier wakkert de wind nu enorm aan! Ook is de hemel eidenlijk dreigend geworden!
het lijkt hier wel rustig na vanmiddag. Ik wacht wel af!
vanavond naar Lord of the Rings kijken en tegelijk nowcasten xd
Tropische dagen 2019: 13 (warmste dag: 25 juli 2019 met 41,5°C)
---
Onweersdagen 2020: -
Tropische dagen 2020: -
Hoogste temperatuur 2020: -
Ik zie 'm vanaf hier. Hele donkere lucht. Hier nog droog met zonnetje. Die bui lijkt langzaam hierheen te komen terwijl alles juist naar noordoost zou moeten gaan.