Buien met kans op onweer. Geldig: zondag 27 juli 2014 vanaf ca 16 uur gedurende ca 4 uur
En dan ook voor Drenthe en Groningen:
Tijdens buien kans op onweer en tevens lokaal veel neerslag in korte tijd Geldig: zondag 27 juli 2014 vanaf ca 12 uur gedurende ca 3 uur
KMI ondertussen ook een waarschuwing voor gans het land:
Van 27/07 16u tot 28/07 08u : Deze namiddag worden vooral over het westelijk deel van het land onweersbuien verwacht, lokaal met veel neerslag en eventueel hagel.
Vanavond en vannacht kunnen ook elders felle onweersbuien ontstaan, die lokaal kunnen zorgen voor wateroverlas
Ook waren de kansen voor het westen van België en het (zuid)westen van NL een pak kleiner.
Maar ik zie het positiever in vandaag, zeker voor België. Maar het zal zoals steeds weer, zeer lokaal zijn.
ik twijfel echt
Tropische dagen 2019: 13 (warmste dag: 25 juli 2019 met 41,5°C)
---
Onweersdagen 2020: -
Tropische dagen 2020: -
Hoogste temperatuur 2020: -
Ook waren de kansen voor het westen van België en het (zuid)westen van NL een pak kleiner.
Maar ik zie het positiever in vandaag, zeker voor België. Maar het zal zoals steeds weer, zeer lokaal zijn.
Vandaag dus meer kans dan de afgelopen dagen,dan maar eens het omcirkerlde in de gaten houden en kijken wat het gaat doen.
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1