Hier denk ik er het zelfde over hoor, dan doel ik niet hier op het forum, maar ala nos/rtl/sbs die lijken niet eens meer halve dag tekunnen voorspellen, dan kijk je hier en dan kom je vaak wel dingen tegen die heel wat beter kloppen.
Hier denk ik er het zelfde over hoor, dan doel ik niet hier op het forum, maar ala nos/rtl/sbs die lijken niet eens meer halve dag tekunnen voorspellen, dan kijk je hier en dan kom je vaak wel dingen tegen die heel wat beter kloppen.
Omdat hier meer ge nowcast word op de situatie (wij willen graag onweer dus wij liefhebbers pluizen alles uit) daar ben ik het over eens ze mogen dat wel meer doen naar mijn inziens...ik heb soms het idee dat er alleen maar naar die kaarten gekeken worden...er zit 6 uur tussen telkens...dat kan voor onweer relatief veel zijn...het zijn buien soms met een eigen karakter. Maar goed ik ben ook maar een amateur het weer is gewoon lastig en hoe graag ik ook een ieder gun je ziet het gister middernacht zag de kans voor vandaag nog mwoah redelijk. En kijk nou | Gewijzigd: 21 juli 2014, 09:48 uur, door Tatanka
Als ik de radarbeelden goed bekijk zal het toch op veschillende plaatsen behoorlijk hard geregend hebben, en ook nog eens behoorlijk lang geregend hebben. Het weer is niet zo makkeijk te voorspellen, dat we nu teleurgesteld zijn, dat nu opvalt dat het er naast zit, dat komt misschien wel juist omdat het zo verdraaid vaak goed is.
Nou ja, ze zitten er wel eens naast maar dan in letterlijk zin, ik vind dat je op de schaal waarop het weer plaats vind niet moet gaan zeuren over een mogelijk onweerscomplex dat mogelijk Oost -Nederland zou raken en dat dan op een kilometer of 30 van ons passeert. Dan is de voorspelling toch redeljk goed geweest zou ik zeggen
Kansen worden opgebouwd vanuit dld..en reiken naar mate de week vorderd richting kust.
Vanavond meer mvg Tatanka | Gewijzigd: 21 juli 2014, 09:55 uur, door Tatanka
Verder ga ik het gewoon hier volgen, het weer op tv kijk ik niet eens, maar dat komt inderdaad omdat hier genowcast word en ze op tv voor een hele dag moeten voorspellen en niets is zo veranderlijk als het weer
Hi Elleke,
Andere mening, ja en nee !...in tegenstelling tot sommige die meteen met de bij erin hakken zal ik het proberen uit te leggen. Je hebt vast wel eens gelezet dat ik tikte, dat 80% van buien en onweer vanuit het zuiden als zeeuwsvlaanderen, belgie en frankrijk, zeeland niet halen. Die buien moeten de westerschelde oversteken en daarvoor of daar boven zakken ze volledig in. Met als resultaat dat bijvoorbeeld Terneuzen een wolkbreuk heeft met diverse inslagen en ik een paar kilometer verderop de tunnel onderdoor er helemaal niets van merk en lekker in zonneke kan blijven zitten.
Eergisteren toen die enorme heftige pluk regen en onweer vanuit frankrijk bij belgie de zee op ging, die hield het vol tot boven engeland !. Die bui heeft zich vol kunnen zuigen met vocht en warmte de hele trip boven land en toen die bij de belgische kust de zee op ging 'lifte' die mee op de straalstroom naar engeland.
Nou, kijk deze enorme pluk dat vanuit DLD nederland binnen komt. Nederland ligt aan het water en water is over het algemeen altijd koeler dan het land. Met een windje uit zee koelt het land dan ook af zoals het al vanaf gisteren gebeurt. Regen en onweer moet gevoed worden door warme vochtige lucht. Jet ziet de buien met de donkere kleuren binnen komen maar aan de kust rand en voor ijselmeer verdwijnt dat, waarom om dat het daar koeler is en de buien en onweer niet genoeg warmte en vocht van zichzelf hebben om die koelte te kunnen overwinnen. Die diagonale strook er voor kan je het goed aan zien, die gaat nog even door maar dooft uiteindelijk ook uit.
Jij zit in Ulft bij doetinchem, blijkbaar is het daar niet warm en vochtig genoeg dat de flinke buien kunnen overleven en doven uit voordat het zelfs de grens over is.
Op de man afspelen is laf en zeker als je teleurgsteld bent, is geen volwassen gedrag. Ik vind dat het een taak is van de admin(s) dit te behandelen niet wij. Andere kant is het iemand 'buiten' dit forum om dus moet de persoon er wel op aangesproken worden. Ook dat is een beslissing die een admin moet nemen vind ik.
Dus, party on
Das raar maar even vragen dan want ik heb deze topic geopend en niet gevraagt of er week 30 bij komt. Mischien wil Marga dit wel zo dan dus er komt geen nieuwe topic we gaan zo verder...de kansen voor deze week worden niet meer door mij gepost..
Ik ga verder met mijn eigen pagina uitbouwen. en me verder daar op richten ik wens een ieder veel plezier nog op deze pagina..Ik waai af en toe nog wel eens aan.
| Gewijzigd: 21 juli 2014, 10:51 uur, door Tatanka
Verder ga ik het gewoon hier volgen, het weer op tv kijk ik niet eens, maar dat komt inderdaad omdat hier genowcast word en ze op tv voor een hele dag moeten voorspellen en niets is zo veranderlijk als het weer
Dat klopt wel maar hoe vaak is het hier wel raak
zucht, was nederland maar in de buurt van Ten Post. (waar ligt dat)??
Bron: Jan Visser
Ten Post ligt in het noord-oosten van Nederland, tussen Groningen en Delfzijl. https://www.google.nl/maps/place/9792+Ten+Post/@53.2913452,6.7389363,10z/data=!4m7!1m4!3m3!1s0x47c9d69e687f178d:0x6fcffbac2f148149!2s9792+Ten+Post!3b1!3m1!1s0x47c9d69e687f178d:0x6fcffbac2f148149
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Ik ga verder met mijn eigen pagina uitbouwen. en me verder daar op richten ik wens een ieder veel plezier nog op deze pagina..Ik waai af en toe nog wel eens aan.Het is iets overzichtelijker om per week/dagen een apart topic te hebben.
Ga je ons verlaten??? Want ga je voorspellingen dan toch serieus missen.