begint trouwens wel in te storten... | Gewijzigd: 21 juli 2014, 05:41 uur, door onweerwoudenberg
Voornamelijk veel regen de kansen zijn zeer geslonken..de nodige donderklap zit er nog wel bij maar meer ook niet
NEERSLAG:
Met name in en nabij de vore de meeste buiige regen, soms met onweer. In eerste instantie voornamelijk over de noordoostelijke helft van het land, langzaam zuid(west)waarts trekken. De modellen geven dit in grote lijnen op vergelijkbare wijze weer wel met lichte timingsverschillen. Onweerskansen zijn weer minder groot dan in de vorige run. Alleen de kansen op meer dan 1 ontlading/6 uur liggen met name in het oosten/zuidoosten nog tussen de 50-80%. Kansen op meer dan 50 ontl/5 min zijn niet noemenswaardig meer.
Deze meuk moet eerst even weg morgen een overgangs dag...woensdag donderdag komen de kansen weer terug | Gewijzigd: 21 juli 2014, 07:21 uur, door Tatanka
Voornamelijk veel regen de kansen zijn zeer geslonken..de nodige donderklap zit er nog wel bij maar meer ook niet
Deze meuk moet eerst even weg morgen een overgangs dag...woensdag donderdag komen de kansen weer terug Goedemorgen,
Nou ik heb in ieder geval om 5:00 op Zondag morgen een (lichte) onweersbui gehad en gisteren eind van de dag in de verte gerommel.
Dacht gisteren aan eerst volgende kansen pas as. Zaterdag, neig nu naar Zondag.
Maar ga natuurlijk liever voor de woensdag/donderdag.
Moet eerlijk zijn dat het tot nu toe erg tegenvalt bij ons, maar dat ben ik wel een beetje gewend.
Er zijn duidelijk meer plaatsen waar het tegenvalt.......(ga verder niet klagen)
Maar zo heb je een onweerstong (gebied wat onweersgevoelig is) over west brabant en volgens mij heb je zo'n tong west van deze over Rotterdam en omstreken.
Alleen dan in de 'negatieve' zin. http://www.knmi.nl/cms/viewimage.jsp?number=23763
Is misschien eens het onderzoeken waard.......
Al met al op naar de volgende kansen allemaal.
Alleen dan in de 'negatieve' zin. http://www.knmi.nl/cms/viewimage.jsp?number=23763
Is misschien eens het onderzoeken waard.......
Ze mogen die kaart wel eens opnieuw uitbrengen ding is zo oud als de weg naar rome.
| Gewijzigd: 21 juli 2014, 08:03 uur, door Marga
Maar wat vind jij van mijn stelling of is dit te 'off topic' ?
Trouwens met al die knappe koppen op dit forum kunnen we misschien zelf wel een pracht kaart ontwikkelen......
| Gewijzigd: 21 juli 2014, 08:03 uur, door Marga
Idd dit wil ik even aanvullen meerdere malen heb ik hier aangegeven hoe lastig de situatie is zelfs de gestudeerde mensen bij de weersites hebben hier geen hand in de Potentie was er..op een gegeven moment moet je je keuze maken ga ik voor dit of ga ik voor dat.
Tip lees de guidance eens van het knmi wat voor een ritsss aan haken en ogen eraan zitten
Maar er gebeurt nog zoveel op weer gebied tussen de runs door
Runs weer modellen:
00z 6z 12z en 18z.....telkens dus 6 uur.....met een golvende Lage druk gebied is zeer zeer lastig. De guidance van het knmi word hier meermaals neergezet...en zelfs die gaven aan te nowcasten. | Gewijzigd: 21 juli 2014, 09:44 uur, door Tatanka