Het was wel een enorm gebied he.
Ik had het op zn minst moeten zien.
En het was windstil.
Zon onweersbui moet op zn minst veel lucht aanzuigen.
laten we het er het maar op houden dat het overdreven was.
| Gewijzigd: 21 juli 2014, 07:36 uur, door Marga
Zon onweersbui moet op zn minst veel lucht aanzuigen.
Dat doen ze niet omdat meerendeels niet dyamisch is..sommige zaten daar dicht tegen aan..Maar dit heeft net niet die schering..Daarom goed georganiseerd multicell onweer..
| Gewijzigd: 20 juli 2014, 22:09 uur, door Tatanka
Celletjes voor friesland in de maak ter hoogte van flevopolder hou die maar in de gaten..@patrick nog geen onweer dld pluk..maar zie wel activatie qua neerlslag..tis nog niet over.
Hebben de voorpot aangezet......
maar wat is er met zwangere vrouwen trouwens ?.... klopt overigens wel wat je zegt :d wahaha
| Gewijzigd: 20 juli 2014, 22:19 uur, door Marga
Dat doen ze niet omdat meerendeels niet dyamisch is..sommige zaten daar dicht tegen aan..Maar dit heeft net niet die schering..Daarom goed georganiseerd multicell onweer..Dus de Schering ontbreekt.
Weer wat geleerd
Tatanka bedankt!
| Gewijzigd: 20 juli 2014, 22:21 uur, door Marga
Ik zou het echt niet meer weten wat er aan energie is..de buien voor vanacht komen uit dld sowieso al lastig om te peilen wat de energie en shering is ..das duidelijk staat ook beschreven in de guidance..hoe en wat zij zeggen zelf ook al nowcasten..
| Gewijzigd: 20 juli 2014, 22:25 uur, door Tatanka
In de driehoek Luik / Tongeren / Maastricht komt het onweer vaker tot ontwikkeling ( of gaat de activiteit er juist uit met buien uit het zuid-westen) en meestal groeien ze erg rap zoals vanmiddag ook gebeurde, alleen gaat de fut er bj de Supercellen snel uit helaas.
Mijn gevoel daarintegen zegt dat er nog wel wat kan komen, ik vind nou niet dat het erg lekker is afgekoeld bij die regenbui die we hebben gehad, en het voelt nog erg klam aan, dus wie weet, de kans ik klein, maar sluit het zeker niet uit!
Eigen waarneming Noordhorn(Gr):
Temp: 21,3 (Max. 30,4)
vochtigheid: 95%
Wind: Gedraaid van West naar NO kracht 2 tot 3.
Neerslag: 5,4 mm
Vanavond veel flitsen gezien ten westen en ten oosten van Noordhorn, momenteel nog steeds flitsen uit de NO hoek, soms nog doffe dreunen, aantal inslagen gezien maar het meeste bleef in de wolk. Mijn dag is in ieder geval geslaagd, heb 2.5u lang een lichtshow gehad op afstand(toch wel de beste positie om te zitten) en nu hoop ik nog op wat meer water voor de tuin.
Dus ook alle artikelen van weer.nl / Meteogroup | Gewijzigd: 21 juli 2014, 07:33 uur, door Marga
Ik zag hem ook ja. Alleen hij schiet net boven me langs. Maar idd deze is ook behoorlijk gegroeid