Van 20/07 16u tot 21/07 20u : Vanavond verwachten we nog plaatselijke onweersbuien in het centrum en oosten. De onweders kunnen lokaal hevig zijn en gepaard gaan met veel neerslag in korte tijd, hagel en rukwinden tot maximaal 80 km/u.
Morgen wordt vooral in de oostelijke provincies lokaal veel neerslag verwacht (20 tot 50 l/m2 tussen vanavond en morgenavond) en is lokale wateroverlast niet uitgesloten.
Zo ging het er op 23 juli 2013 hier ook tekeer. Eindelijk soort van dezelfde beelden
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Ik zie vaak inderdaad mensen klagen, maar dit jaar en voorgaande jaren was het hier in Dalfsen ook vaak mager hoor.
Dit jaar nog eigenlijk helemaal niets, boven het geluid van verre donders en af en toe weerlichten als het donker is.
Dus ik merk inderdaad dat er meerdere gebieden "pech" hebben, al denk ik persoonlijk dat rivieren en landschappen er meer invloed op hebben dan we nu denken.
Laten we hopen dat er nog een keer wat komt
Ik zie vaak inderdaad mensen klagen, maar dit jaar en voorgaande jaren was het hier in Dalfsen ook vaak mager hoor.
Dit jaar nog eigenlijk helemaal niets, boven het geluid van verre donders en af en toe weerlichten als het donker is.
Dus ik merk inderdaad dat er meerdere gebieden "pech" hebben, al denk ik persoonlijk dat rivieren en landschappen er meer invloed op hebben dan we nu denken.
Laten we hopen dat er nog een keer wat komt Ik snap niet helemaal wat het probleem is voor Friesland, het begint pas net! Ik zit vanuit het noorden van Groningen uit te kijken op de buien die zich overal doen ontstaan boven Drente/Zuidoost Friesland, hoor uit verschillende richtingen onweer! Nu maar hopen op een dikke plens regen voor de plantjes in de tuin!
Met dank aan m'n zus om me te wijzen op buienradar.nl.
Ik ben niet zo'n internet kampioen.
Nog andere leuke sites? http://www.lightningmaps.org/realtime?lang=nl
Kun je de ontladingen beter zien dan op buienradar, wordt om de 5 seconden geupdate.
enkele ontlodingen zaten erbij ,maar vooral heel veel regen.
Veel sucses als je nog geen onweer hebt zal voor jullie duimen
aantal supercell's : 0
aantal buienlijnen : 0
aantal MCS : 2
aantal single cell/Multi cell : 8