Ijsselstein onweer
Zware dreunen.. | Gewijzigd: 20 juli 2014, 09:11 uur, door Stormpie
Deels wel deels niet modellen laten opties zien voor bowechoes uit dld aan de oostkant nl in...Lijn ligt dwars over nl van texel naar winterswijk doorlopend dld in de hoofd convergentie lijn...tevens zijn er meerdere kleine convergentie lijntjes waar onweer op onstaat op het moment....zoals te zien op radar en bericht stormpie net.
Laast genoemde is ook meteen de kans voor west nl en midden alles onder de hoofd convergentie.
Zie guidance
In het laag is een golvend aanwezig. Voor het front uit bevinden zich soms convergentielijnen of thermische lagedrukgebieden waarin onweersbuien aanwezig zijn.
Ook een tip voor een ieder neem wel eens die moeite als je inleest om een paar paginas terug te gaan..er staat altijd wel voldoende info omtrent de dag. En het is een kleine moeite. Ik merk dat veel en zie het ook in de berichten terug,ja maar ik ga geen 3 pagina´s terug lezen en blabla.. geloof me er staat genoeg. Dit is al de 3e bericht waarin ik de situatie uitleg namelijk.!! | Gewijzigd: 20 juli 2014, 09:20 uur, door Tatanka
In Soest heb ik ook gewoon het zonnetje en hoorde ik die doffe dreunen ook in de verte. Bui trekt echter net zuidwest langs me,zag erg donkere lucht maar de activiteit was er ook wel uit dus niet veel gemist.
Maar eens afwachten wat de rest van de dag gaat brengen,enige afkoeling zou welkom zijn.
| Gewijzigd: 20 juli 2014, 10:05 uur, door erik
Werd er ook wakker van Zware dreunen, ik heb er 5 geteld.
Voor mijn gevoel zit er veel meer in voor vandaag. Ook voor het westen.
Na de bakken met regen en onweer van vannacht is, is nu de zon weer gaan schijnen.
De wind zit in de Z-ZO hoek in plaats van de voorspelde NW hoek.
De temperatuur loopt hier nu toch ook weer op met de zon erbij. 22.8 op het moment met luchtvochtigheid 64%.
Al iets hoger dan afgegeven hier aan de Zeeuwse kust als maximum. En dan is het net 10.00 uur geweest.
-----------
nu terug on topic
'k zie de flinke wegsmelten op de grens nederland boven de schelde (zal niet waar zijn) LOL.
Maar mooi, kan ik heeerlijk buiten zitten ontbeiten en met de hobby bezig zijn.........tot later op de dag forum leden !!
@DavidWerf;
Het hangt er allemaal vanaf of de buien en de rest vanuit westvlaanderen de Schelde over kunnen steken, heeft met kou en warmte te maken. Zo ja hebben we een mooie lichtshow en zo nee,...blijven we lekker in het zonnetje zitten. Dat is eigenlijk de case....
| Gewijzigd: 20 juli 2014, 10:27 uur, door mrijkhals
Goedemorgen Janet!
Dan zou ik maar snel dat lekkere bakje koffie opdrinken die je in je hand hebt.
| Gewijzigd: 20 juli 2014, 10:30 uur, door Entity
Stats 2016 = 2 (30/5)
Stats 2015 = 5
Stats 2014 = 8