Moet nu ook wel redelijk geweest zijn: de bescherming van de wagen was vastgelegd met serieus zware stenen die toch ook niet meer op hun plaats lagen
En inderdaad het onweer begin dit jaar in regio Ieper was zeer hevig, was hier toen ook toevallig in de buurt
Er zit trouwens nog het een en ander klaar in Frankrijk, momenteel wel met weinig structuur.
Ik zie langs de oostgrens (Twente/Drenthe/Groningen) wat ontstaan op buienrader, of kan dat ruis zijn?
Ik heb nog nooit mussen dood van het dak zien vallen, maar wel mossen (of stukken mos) bij droog en heet weer, zoals afgelopen week.
Is dit spreekwoord verbasterd of zo? Lijkt er wel op.
Weet iemand meer?
jaman.... mooi hier. Bui vanuit oostende de zee op en het spreid zich uit vanuit zee naar het land lijkt het wel.
Enorme felle flitsen die in 1x raak zijn lijkt het wel.... en dreunen die ik hier in Goes hoor vanuit vlissingen en op zee.... doffe harde dreunen die lang door gaan...lekker
Vertel,......"niet nog eens" ?
Ahh jaa gewoon zoals een goed onweer moet zijn:D nou geniet ervan. Ik zit trouwens in les landes(zw fr) en hier is vanmorgen wat overgekomen en ontstaan wat naar Nederland is vertrokken. Enne het is zeker erg warm geweest he? Heb de berichten gehoord, hier eergisteren wel 38 graden dus erg extreem | Gewijzigd: 20 juli 2014, 00:03 uur, door Marga
zie jij en hoor jij ook wat ik waarneem? Richting Kemmelberg hangt er precies nog iets. Nummertje 2 op komst? Er zit wel het een en ander klaar in Frankrijk, ik zag het inderdaad ook terug flitsen vanaf de Franse grens.
Hier trouwens de update van het KMI:
Volgende uren
De hevigste onweersbuien verlaten nu het westen van het land in de richting van de Noordzee en Zeeland. Er volgt nu een perioden van relatieve rust met nog hier en daar buien met een plaatselijk donderslag in het centrum en het westen van het land. Later deze nacht kunnen er nieuwe onweders het westen en het centrum van het land bereiken.
Vertel,......"niet nog eens" ?
Ze hebben al eens noodweer mee gemaakt tijdens hun vakantie, met de oude caravan en laat ik het er maar ophouden dat mijn pa niet blij werd toen hij de schade zag... wat da\e schade precies was is mij niet duidelijk maar de boel was dermate kapot dat er dus een nieuwe caravan moest komen.
Maar desondanks gaan ze nog steeds met zo'n ding op vakantie.
| Gewijzigd: 20 juli 2014, 00:03 uur, door Marga
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder
Aha, ok.... ja die sleurhutten zijn van hardboord dus een beetje hagelsteen laat een flinke put achter....
Citaat van De Zeelander, zaterdag 19 juli 2014, 23:26 uur Ahh jaa gewoon zoals een goed onweer moet zijn:D ... Ok,....ja hier ook niet te harden hoor. Gisteren en vanmiddag in de schadus 35 graden....geen zuchtje wind.....gewoon niet lekker. Maar het word allemal wat minder hier nu het grootste deel is het water op getrokken....her en daar nog wat boven middelburg en vlissingen....
Berichten samengevoegd door Marga | Gewijzigd: 20 juli 2014, 00:03 uur, door Marga