Lage cape en lifted en dan nog een zeer laag vochtigheids percentage.
Ow ik haat CIN trouwens
Hierin ontstaat gewoon heel moeilijk een wolk,dat kon je gisteren ook zien. Normaal gesproken bij warm weer ploffer er wel eens wolkjes,en dat was gisteren totaal niet het geval.
Vandaag was er iets meer openheid in de lucht maar nog steeds erg negatief omtrent potentie tot onweer.
Vanavond zou alles wat positiever worden,vooral voor de Westelijke regio's van Belgie en Frankrijk,Nederland doet ook mee maar in een klein percentage. Zeeland in dit geval en een stukje Zuid Holland,najah ik zeg wel vandaag maar dat is eigenlijk morgen (Na middernacht)
Wat nu gaat ontstaan in Frankrijk zal een vrij Noordelijke koers volgen,op de 700 hpa winden,met een kleine afbuiging naar het NW. maar ook hierin geldt dat het allemaal wel nog even moet gebeuren.
Zoals we nu dus zien met het Compex net bij de Frans-Belgische grens volgt deze ook een vrij Noordelijke koers en zal het Zeeland schampen en wellicht een stukje Zuid Holland,verder kalft het ook deels in door negatieve factoren,vergeet ook niet dat er een tegenwerking is vanuit het NO-O hogedruk bolwerk. Ook dat werkt niet echt mee en forceerd het een beetje om de frontjes op een bepaalde positie te houden.
Dit mag wel gepost worden Dames en Heren en Mods?
Marga: Ik heb het aangepast. Anders schiet het topic weer volledig offtopic. Ik zweet mijn stoel af, dus bezem oppakken heb ik het echt te warm voor | Gewijzigd: 19 juli 2014, 21:27 uur, door Marga
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Dat was al voorspeld. Frankrijk en Engeland het meest heftige en de Benelux meer gematigd. En ja het is mogelijk dat het allemaal verkruimeld en dat de afkoeling achterblijft. Volgende week blijft het zomers warm. Dus wie weet.....
Juistem, niet zoals gisteren.
| Gewijzigd: 19 juli 2014, 21:28 uur, door Marga
Hopen dat al dat mooie onweer uit Frankrijk niet te ver na t westen/oosten gaat of uitdooft voor t Gouda bereikt.
Hopen dat al dat mooie onweer uit Frankrijk niet te ver na t westen/oosten gaat of uitdooft voor t Gouda bereikt.
Hallo stadsgenoot ik heb slecht nieuws voor je. Het donderd allemaal letterlijk de Noordzee op.
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
Citaat van Frans24 De Oostelijke kant en daarachter is interresant om te volgen.....een kleine tip...:|
Idd, ze spraken over de échte onweersbuien vanacht en morgenvroeg dus ik geloof er nog steeds in | Gewijzigd: 19 juli 2014, 21:40 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1